Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.05.2020, 11:42

Renault musí šetriť. Skončiť má hneď niekoľko známych modelov značky

Renault Espace sa vyrába už od roku 1984, pričom je označovaný aj za vôbec prvé európske MPV zakladajúce tento kedysi úspešný rodinný segment.

Renault musí šetriť. Skončiť má hneď niekoľko známych modelov značky
Zdroj: Renault

Pandémia koronavírusu spôsobila v mnohých odvetviach výrazné problémy a, pochopiteľne, nevyhlo sa tomu ani to automobilové.

Dôsledky sú pritom dramatické, výrazné obmedzenie prevádzky výrobných závodov malo dosah až na 1,1 milióna zamestnancov v Európe a pre zastavenie alebo obmedzenie produkcie automobilky nevyrobili 2,3 milióna vozidiel, teda 15 percent z celoročného objemu.

​Z výrobcov, ktorých sa prísne opatrenia a zároveň i následky výrazne dotkli, je Renault. Ten začal zažívať ťažké časy už pri odchode šéfa Carlosa Ghosna a prepad výroby i predajov počas krízovej situácie to ešte zhoršil.

Škrtanie je nevyhnutné

Automobilka Renault predstavila svoj plán, v ktorom chce v nasledujúcich troch rokoch ušetriť až dve miliardy eur. A to sa bez radikálnych opatrení, čiže obmedzení či škrtaní v portfóliu, nezaobíde.

Prvým v poradí má byť podľa informácií agentúry Reuters známy MPV model, ktorý patril v minulosti k zakladateľom segmentu MPV v Európe.

Zdroj: Renault

​Môžu za to slabé predaje, zvyšujúca sa popularita najmä športovo-úžitkových vozidiel a crossoverov, drahý vývoj nových technológií a klinec do rakvy pridali i následky pandémie koronavírusu.

Úpadok záujmu o rodinné MPV modely sa podpísal taktiež pod predajné čísla, keďže z ikony sa vlani predalo iba 9 744 kusov, zatiaľ čo v roku 2018 to bolo takmer 12-tisíc.

Hoci sa výrobca snažil jemnou zmenou zamerania model v očiach zákazníkov zvýrazniť, želané ovocie to neprinieslo. Zdá sa, že francúzska automobilka tak po rokoch definitívne opustí kedysi populárny rodinne zameraný segment a svoju pozornosť upriami na úspešnejšie vozidlá v ponuke.

Espace zrejme nebude jediný

Vedenie francúzskej automobilky sa teda rozhodlo radikálne prekopať aktuálnu modelovú ponuku a vyradiť z nej autá so slabým predajným potenciálom. Renault Espace však podľa zákulisných informácií nebude jediným modelom, ktorý doplatí na plán šetrenia.

​Už dávnejšie visel otáznik nad budúcnosťou modelu Mégane a teraz sa začína hovoriť tiež o vozidlách Scénic a Talisman, ktorých predaje nezodpovedajú predstavám vedenia automobilky. Ani v prípade japonskej automobilky Nissan, patriacej do spoločného koncernu, nie sú správy pozitívne.

Neoficiálne sa hovorí o opätovnom konci značky Datsun, ale aj o tom, že sa značka čiastočne stiahne z Európy a začne sa sústreďovať na americký, čínsky a domáci japonský trh.

Rozšírenie informácie agentúry Reuters o konci MPV ikony, ale i jasné znenie či potvrdenie množiacich sa správ o opatreniach v súvislosti so šetrením sa dozvieme zhruba o dva týždne. Dovtedy by totiž mali vyrukovať s oficiálnou tlačovou správou Renault i Nissan.