Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.05.2020, 15:20

Systém, ktorý v Európe nemá obdobu. Kia vylepšila sledovanie mŕtvych uhlov

Technológia je spárovaná so systémom monitorovania priestoru na uľahčenie parkovania, pričom v Európe je v ponuke spolu s funkciou na predchádzanie zrážkam v mŕtvom uhle.

Systém, ktorý v Európe nemá obdobu. Kia vylepšila sledovanie mŕtvych uhlov
Zdroj: Kia

Jazda po diaľnici, predbiehanie na okresných cestách alebo len jednoduché preraďovanie na viacprúdovej ceste v meste. Takýto úkon môže byť nebezpečný, ak sa v čase manévru nachádza iné vozidlo či napríklad cyklista v mŕtvom uhle vodiča.

Dnes už moderné nové vozidlá ponúkajú možnosť zaobstarať si systém sledovania mŕtvych uhlov, ktorý vás včas informuje svetielkom alebo kontrolkou na spätných zrkadlách, že sa vedľa vás nachádza auto, cyklista či motocykel.

Kia sa však rozhodla posunúť funkciu bezpečnostného systému ešte o kúsok ďalej a aktuálne prezradila podrobnosti o chystanej špičkovej technológii monitorovania mŕtveho uhla (BVM). Tou bude disponovať nové športovo-úžitkové vozidlo značky menom Kia Sorento.

Druhý pár očí

Automobilka systém označila výrazom „second pair of eyes“ (v preklade druhý pár očí), ktorý má za úlohu eliminovať mŕtve uhly vodiča po jeho ľavej i pravej strane a zvyšuje tak bezpečnosť cestujúcich vo vozidle, ako aj ostatných účastníkov cestnej premávky.

Nedávno odhalené Sorento je vôbec prvým vozidlom značky v Európe, ktoré je vybavené touto pokročilou asistenčnou funkciou – jednu z mnohých, ktoré zabezpečuje novopoužitý 12,3-palcový plne digitálny združený prístrojový štít Supervision pred vodičom.

Zdroj: Kia

​Zároveň je Sorento v podstate prvým autom, ktoré s takto riešeným systémom vôbec existuje. BVM zlepšuje výhľad vodiča po oboch stranách vozidla pri jazde na diaľnici a je prepojený so smerovými svetlami. Zobrazuje videozábery s vysokým rozlíšením na ľavej alebo pravej strane prístrojového TFT LCD displeja, ak vodič signalizuje zmenu jazdného pruhu a v mŕtvom uhle má skryté iné vozidlo.

Video mŕtveho uhla tak nakrátko vystrieda ukazovateľ číselníka tachometra alebo otáčkomera (alebo ukazovateľ hybridného systému v modeloch Sorento Hybrid), pričom vodičovi sa stále zobrazuje aktuálna rýchlosť vozidla. Videozábery prichádzajú zo širokouhlých kamier ukrytých vo vonkajších spätných zrkadlách.

Súčasť bezpečnostného celku

Pre európskych zákazníkov je technológia BVM od spoločnosti Kia v ponuke v rámci komplexného balíka pri kúpe Sorenta. Ten obsahuje systém monitorovania priestoru a asistenčnú funkciu na predchádzanie zrážkam pri parkovaní (PCA), ktoré zaisťujú ľahšie a bezpečnejšie manévrovanie pri nízkych rýchlostiach.

​Tento balík technológií je v ponuke na európskych vozidlách značky vybavených asistenčnou funkciou na predchádzanie zrážkam v mŕtvom uhle (BCA). Funkcia BCA pomáha vodičom vyhnúť sa zrážkam s vozidlami, ktoré sa nachádzajú v ich mŕtvom uhle, a zasiahne v prípade, ak zistí hroziaci náraz.

Digitálny združený prístrojový štít pred vodičom s označením Supervision je navrhnutý tak, aby vodičom zobrazoval informácie čo najzreteľnejšie. Disponuje vysokým rozlíšením 1 920 x 720 pixelov a nahradil doterajšie klasické číselníky tachometra a otáčkomera jediným integrovaným displejom.

Multifunkčný displej medzi číselníkmi zobrazuje aj podrobné navigačné pokyny, zvukové informácie a podrobné údaje o jazde, ako aj upozornenia diagnostiky vozidla a kontextové hlásenia súvisiace s rôznymi aktívnymi bezpečnostnými a asistenčnými technológiami vozidla.