Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.05.2020, 11:40

Do Európy mieri sedemmiestny japonský obor. Ponúknuť má slušnú spotrebu i výkon

Či sa novinka dostane po príchode do Európy aj na slovenský trh zatiaľ nie je úplne isté. Výrobca túto informáciu nekonkretizoval.

Do Európy mieri sedemmiestny japonský obor. Ponúknuť má slušnú spotrebu i výkon
Zdroj: Toyota

Ako je pre najväčšieho výrobcu áut na svete v poslednej dobe stále viac typické, obrie SUV Toyota Highlander je v ponuke výlučne s plnohybridnou hnacou sústavou a spolu s modelom RAV4 zo segmentu D, C-HR zo segmentu C a nadchádzatijúcim modelom Yaris Cross zo segmentu B je najnovším prírastkom v európskej ponuke vozidiel SUV od Toyoty.

Skvelou správou teraz je, že tento mastodont sa chystá aj do Európy. Sedemmiestnych áut je pritom na starom kontinente v ponuke stále viac a napriek tomu, že Európa všeobecne nie je známa mnohopočetnými rodinami, majú prekvapivý úspech. Niet sa teda čomu čudovať, že to týchto vôd vstupuje i Highlander.

​Využíva vlastnú platformu GA-K a prináša všetky atribúty SUV značky Toyota – komfort, jazdné vlastnosti a bezpečnosť – v spojení s hybridnou hnacou sústavou a jej typicky nízkymi emisiami či úspornosťou, ako aj inteligentným pohonom všetkých kolies, priestorom na požiadanie a dvojtonovou ťažnou kapacitou.

Dizajn a vyhotovenie

Highlander Hybrid s dĺžkou 4 950 milimetrov a nápadnými 20-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin ponúka spojenie elegantného, dynamického a sofistikovaného štýlu luxusného mestského SUV so silou, výkonom a odolnosťou robustného a všestranného pohonu všetkých kolies.

Interiér je navrhnutý tak, aby zabezpečoval praktické využitie, odolnosť a priestor na požiadanie, ktoré sa očakávajú od takto veľkého sedemmiestneho SUV, čím vytvára pohodlné prostredie pre všetkých cestujúcich. Rozsah posuvu sedadiel v druhom rade je pritom 180 milimetrov, čím sa zaisťuje dostatok priestoru v treťom rade pre dvoch dospelých i jednoduché nastupovanie a vystupovanie.

Batožinový priestor s objemom 658 litrov má bezdotykové elektrické otváranie pomocou senzora citlivého na pohyb nohy a dodatočný úložný priestor pod podlahou je možné výrazne zväčšiť úplným sklopením druhého a tretieho radu sedadiel do roviny, čím sa získa kapacita až na úrovni 1 909 litrov.

Zdroj: Toyota

Interiér je v ponuke v čiernom alebo grafitovom farebnom vyhotovení a môže sa pochváliť komplexnými úložnými priestormi po celej kabíne. Dopĺňajú ich napájacie konektory USB v priestoroch na sedenie v prvom aj druhom rade.

K prémiovým úrovniam vybavenia patrí nepochybne tiež 12,3-palcový multimediálny displej v stredovej konzole so satelitnou navigáciou, projekčný displej, systémy Apple CarPlay a Android Auto, funkcia bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov, vetranie sedadiel a prepínateľné digitálne spätné zrkadlo, ktoré zobrazuje širokouhlý obraz zadnej časti bez rušivého vplyvu na opierky hlavy alebo ostatných cestujúcich.

Jazdná dynamika

Štvrtú generáciu plnohybridnej hnacej sústavy v modeli Highlander tvorí 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle spolu s predným a zadným elektromotorom – pričom zadný elektromotor disponuje inteligentným pohonom všetkých kolies (AWD-i) – a výkonný nikel-metal-hydridový akumulátor umiestnený pod sedadlami v druhom rade.

Celkový výkon systému 244 koní spolu s emisiami CO2 na úrovni len 146 gramov na kilometer a spotrebou paliva 6,6 litra na sto kilometrov (v cykle WLTP) predstavuje najlepší pomer výkonu a emisií CO2 v segmente.

Prepínač voľby jazdného režimu umožňuje vodičovi vybrať si z dostupných režimov „ECO“, „NORMAL“, „SPORT“ a „TRAIL“. Všetky štyri režimy sa pritom môžu používať, keď je vozidlo v prevádzke v samostatne prepínateľnom elektrickom režime.

Zdroj: Toyota

​V modeli Highlander sa použilo taktiež akustické čelné sklo a predné zasklenie, strešné, palubné a podlahové tlmiče, ako aj vložky oblúkov kolies a nákladového priestoru. Vďaka týmto opatreniam má vozidlo pozoruhodne tichú kabínu, čo len umocňuje jeho príjemné jazdné vlastnosti, ktoré charakterizuje už i tak prirodzene tichý a plynulý chod hybridného ústrojenstva. 

Platformu GA-K v modeli Highlander dopĺňa ľahká karoséria s vysokou tuhosťou a nízke ťažisko, ktoré dodávajú novinke svižné ovládanie a komfort pri ustálenej jazde vo vysokých rýchlostiach na diaľnici.

Bezpečnosť

Obor v podobe modelu Highlander Hybrid je vybavený najnovším balíkom aktívnych bezpečnostných technológií s názvom Toyota Safety Sense, ktorých úlohou je pomáhať predchádzať nárazom alebo zmierňovať ich následky v celom spektre dopravných situácií.

Bezpečnostný balík Toyota Safety Sense tak v modeli obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (PCS) s aktívnym asistentom riadenia na predchádzanie nárazom, funkciou detekcie chodcov vo dne i v noci a funkciou detekcie cyklistov cez deň.

​Nechýba však ani adaptívny tempomat pracujúci pri všetkých rýchlostiach (ACC), adaptívny tempomat s asistentom rozpoznávania dopravných značiek (RSA), asistent poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu (LTA), varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu (LDA), automatické diaľkové svetlá (AHB) a asistent rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

Na európske trhy má prísť Highlander Hybrid začiatkom budúceho roka, avšak správa výrobcu neupresňuje, či sa bude medzi európske trhy radiť aj ten slovenský. Zdá sa, že na upresnenie si teda budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.