Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.04.2020, 14:08

Bizarná Škoda Felicia zaujme svojim príbehom. Dnes je to vzácna rarita na cestách

Od októbra 1995 do augusta 2000 vyšlo z Vrchlabí 4 016 kusov špecifického "voľnočasového" prevedenia Felicie, ktoré dnes patria k vyhľadávaným youngtimerom.

Bizarná Škoda Felicia zaujme svojim príbehom. Dnes je to vzácna rarita na cestách
Zdroj: Škoda Auto

Dnes už automobilkám "osud" nepraje vytvárať tak unikátne vozidlá, ako tomu bolo v minulosti. Úspora nákladov, ale taktiež prísne normy časom teda zabili okrajové modely alebo im nedovolili prísť v nových generáciách. Česká automobilka Škoda Auto napríklad ponúkala hneď niekoľko zaujímavých variant svojich v tých časoch veľmi populárnych modelových radov. 

Patrila sem nepochybne i Felicia, ktorá brázdi slovenské cesty v podstate dodnes a vidieť ju v bežnej prevádzke nie je zatiaľ ničím výnimočným. Iné je to s jej špecifickou "prázdninovou" verziou Fun. Okrem účelných vozidiel pre rodinu i podnikanie totiž v ponuke značky nikdy nesmeli chýbať ani športové modely a autá na voľný čas.

Atraktívna novinka

Takéto široké možnosti otvoril nástup úplne novej generácie automobilov značky s motorom umiestneným naprieč pri pohone predných kolies. Na základný hatchback Favorit, debutujúci 16. septembra 1987 na brnenskom výstavisku, nadviazalo vývojové oddelenie automobilky celým radom ďalších karosárskych verzií. Do fázy sériovej výroby sa však nakoniec dostal iba kombík s označením FORMAN (1990) a dvojmiestna úžitková verzia Pick-up (1991).

Cestu k budúcemu vozidlu pre voľný čas vytýčil dvojmiestny štvordverový prototyp Š 781 Tremp (1989) upravený zo spomínaného Favorita. Nad sedadlami vodiča a spolujazdca zostal zachovaný pevný diel strechy, smerom vzad nadväzovala masívna rúrková konštrukcia s ochranným oblúkom. Jediný vyrobený Tremp sa dochoval iba v depozitári Škoda Múzea.

​Ďalší vývojový stupeň predstavovala prepracovaná dvojica konceptov Škoda Fun na báze modelu Favorit. Jeden z nich bol lakovaný fialovo, druhý žltou farbou. Na frankfurtskom autosalóne IAA 1993 táto atraktívna novinka zaujala o 60 milimetrov zvýšeným podvozkom pre jazdu v ľahšom teréne či trubkovým rámom na prove, nehovoriac o rade praktických detailov, vkusnom farebnom zladení vonkajšieho laku karosérie s interiérom a sedemlúčovými zliatinovými diskami kolies.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 57% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.