Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.04.2020, 14:02

BMW a Toyota spolupracujú na novom modeli. Dostane pohon, ktorý u nás zatiaľ neexistuje

Už o dva roky by sa mohla verejnosti predstaviť nová verzia modelu X5 aktuálnej generácie, s pohonom na elektrinu vďaka vodíku.

BMW a Toyota spolupracujú na novom modeli. Dostane pohon, ktorý u nás zatiaľ neexistuje
Zdroj: BMW

Spolupráca nemeckej prémiovej automobilky BMW a značky Toyota nie je veľkou novinkou a už v uplynulom čase priniesla aj nejaké výsledky. Je ním znovuzrodená legenda Toyota Supra, ktorá vzájomne zdieľa niektoré diely s roadsterom BMW Z4, ktorý prednedávnom zavítal aj do našej redakcie.

Zdá sa, že BMW spoluprácu v rámci úspešného partnerstva, ktoré trvá už od roku 2013, naďalej produktívne využije a spolu s Toyotou pripravuje vývoj nového modelu. Nejde úplne o nové vozidlo, ale skôr o jeho nový variant. Reč je o obľúbenom SUV modeli BMW X5, ktoré by mohlo v budúcnosti dostať alternatívny pohon s podporou vodíkových článkov.

Elektromobily sú potrebné. No v akej forme?

V aktuálnej situácii, keď musia automobilky riešiť hrozbu vysokých pokút kvôli nesplneniu prísnych emisných noriem, je ich pozornosť zameraná najmä na elektrické či elektrifikované automobily. Ich príchod ohlásili v podstate všetky masové značky a v podstate ani nemajú na výber.

Elektromobily teda budú neodmysliteľnou súčasťou nastávajúcej ponuky rôznych automobiliek v Európe, avšak nie je jasné, či pôjde výhradne o elektromobily s batériami a dobíjaním z nabíjacích staníc či bežných zásuviek.

Zaujímavou a pre mnohých podstatne vítanejšou alternatívou sa zdá vodíkový pohon. Ten využíva reakciu pri tvorbe elektrickej energie a prináša výhodu v podobe rýchleho "tankovania". Oproti elektromobilom, ktoré poznáme na Slovensku dnes, by šlo o podstatne jednoduchšiu a menej obmedzujúcu prevádzku.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.