Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.03.2020, 14:16

Značky riešia pre koronavírus predaj áut rôzne. Najnovšie zaviedli doručovanie dronom

Kúpa auta riešia zákazníci prevažne cez internet, spôsob doručenia si však určujú automobilky rôzny.

Značky riešia pre koronavírus predaj áut rôzne. Najnovšie zaviedli doručovanie dronom
Zdroj: Geely Auto

V boji proti šíreniu nebezpečného koronavírusu zavádzajú štáty, ale následne i samotný predajcovia najrôznejšie opatrenia. Najskôr sa u nás predaj vozidiel na jeden deň v podstate úplne zastavil a pozastavené boli i činnosti servisných stredísk. Trvalo to len krátko, no už na druhý deň sa mohli zákazníci v prípade núdze spoľahnúť na vybavenie v servise.

Predaj áut sa kvôli koronavírusu presunul najmä na internet, aj na Slovensku zaviedli predajcovia výber i konfiguráciu vozidla prostredníctvom webu, následne takto našpecifikované auto s údajmi odošlú skrz mail dílerovi a dohodne sa prípadný spôsob vyzdvihnutia.

Ako je to však vo svete? V Číne, odkiaľ sa šírenie koronavírusu začalo, spoliehajú mnohé značky taktiež na predaj prostredníctvom internetu. Rovnako to má napríklad automobilka Geely, ktorá na čínskom trhu rozbehla s typom Icon nový spôsob doručenia vozidla. Zákazníci si vďaka tomu môžu automobil objednať, zaplatiť a nechať doručiť domov bez akéhokoľvek kontaktu s pracovníkom dílerstva.

Od 10. februára tohto roku v rámci rozšírenia on-line predajných služieb spoločnosti Geely Auto si zákazník cez internet automobil nakonfiguruje, dohodne možnosť financovania a poistenia a následne vyberie miesto pre doručenie svojho nového automobilu. 

​Pracovníci novinku pre zákazníka následne zvonku aj zvnútra vydezinfikujú a za pomoci odťahovky doručia na dohodnuté miesto. Kľúče od vozidla však neprinesú domov zákazníkovi samotní pracovníci, ale od auta ich k novému majiteľovi prinesie na diaľku ovládaný dron. Práve vďaka takémuto riešeniu je celý proces kupovania auta absolútne bezkontaktný a pre obe strany najmä bezpečný.

Online kúpu vozidla už podľa slov automobilky využilo viac ako 10-tisíc zákazníkov, pričom zhruba rovnaké množstvo má byť zarezervovaných, aby si nejaké vozidlo od Geely kúpilo. Prijali by ste takéto opatrenie či spôsob doručenia aj na Slovensku?