Písal sa rok 2013 a motoristická verejnosť predstavením sériového modelu s označením BMW i8 doslova padla na zadok. Stalo sa tak spolu s elektrickým kolegom BMW i3 na autosalóne IAA vo Frankfurte. Prémiová nemecká automobilka totiž uviedla na svet auto, ktoré v podstate nemalo obdobu. Novinka dizajnovo vychádzala z konceptu BMW Vision EfficientDynamics z roku 2009 a predstavovala skutočné futuristické dielo.
Už spomínaný koncept 2+2-sedadlového športového vozidla so štýlovými vyklápacími dverami, plug-in hybridným pohonom, ktorý roztáčal všetky štyri kolesá a zameraním na estetiku či úspornú jazdu, zaznamenal nebývalú odozvu. Oznámenie, že ústredné prvky dizajnu a technológií sa prenesú aj do sériového vozidla novej značky BMW i a spoločnosť BMW Group tak odštartuje novú éru radosti z jazdy, vyvolalo nadšené reakcie.
Netradičné materiály
Nízka a plochá predná časť, takmer úplne plné obličky, špeciálne vzduchové kanáliky v prednom nárazníku, kompletne zakrytý podvozok, tvarované prahy, línie bokov známe ako Stream Flow a otvory na prúdenie vzduchu medzi zadnými svetlami či rám strechy, to všetko prispievalo k tomu, aby vzduch obtekal vozidlo presne určeným spôsobom.
Výsledkom je nízky koeficient aerodynamického odporu cd 0,26,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.