Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.03.2020, 11:20

Cena, motor i preferované značky. Analýza ukazuje, aký prístup majú k ojazdeným autám muži a ženy

Podľa štatistík najväčšieho predajcu ojazdených automobilov na Slovensku sú ženy vo výbere vozidla opatrnejšie a utratia menej.

Cena, motor i preferované značky. Analýza ukazuje, aký prístup majú k ojazdeným autám muži a ženy
Zdroj: Škoda Auto (ilustračná snímka)

Pri výbere auta záleží na mnohých kľúčových faktoroch, medzi ktoré patrí okrem iného i samotné pohlavie zákazníka. Čo sa týka mužov, tí si dávajú pri výbere auta veľmi záležať na všetkých detailoch.

Pred kúpou vozidla prejdú všetky weby, internetové diskusie, prečítajú si množstvo recenzií, prípadne sa poradia s príbuznými alebo kamarátmi. Nevynechajú jediný detail a požiadaviek na auto majú omnoho viac ako ženy.

Pri kúpe automobilu dávajú naopak ženy zase prednosť jeho praktickej stránke a preferujú menšie kompaktné vozidlá s ladným a moderným vzhľadom. Nežné pohlavie je pri kúpe auta trochu pragmatickejšie a zvažuje najmä jeho náklady na palivo, servis a celkovú praktickosť modelu.

Podľa analýzy štatistík za uplynulý rok od najväčšieho predajcu ojazdených automobilov na Slovensku – autocentier AAA AUTO stále platí, že častejšie kupujú autá muži ako ženy. Výrazne väčšie percento, a to 73 percent patrí práve mužom, zatiaľ čo ženy tvorili len 27 percent, teda približne štvrtinu zákazníkov.

"Priemernú cenu pri kúpe ojazdených automobilov sme u mužov zaznamenali na úrovni okolo 7 855 eur. Ženy do nového automobilu investujú čiastku 7 400 eur, čo je o 455 eur menej ako investícia mužov, no zároveň uprednostňujú autá s nižším nájazdom kilometrov. Aj napriek väčšej obľube menších áut u žien už neplatí, že by sa báli veľkých vozidiel. Vedia, že s väčším nájazdom narastá aj nutnosť investovať peniaze do opráv," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje.

Čo sa týka farby auta, obe pohlavia sa zhodujú v praktickosti striebornej, na ktorej až tak nevidno nečistoty a umiestnila sa na prvej priečke obľúbenosti. Ďalšie obľúbené farby pri oboch pohlaviach sú tradičná čierna a biela. Rozdiel medzi mužmi a ženami sa objavil až pri štvrtej najobľúbenejšej farbe, ktorou je u žien červená a u mužov modrá.

​Zhoda nastala aj pri najobľúbenejších značkách. Na prvej priečke sa umiestnila tradične česká Škoda, ďalej pokračoval Volkswagen a kórejský Hyundai. Názory sa rozchádzajú až pri štvrtej priečke, ktorú v prípade žien obsadila značka Peugeot a u mužov značka Ford.

Ako muži, tak aj ženy v minulom roku preferovali skôr silnejšie motory, a to s najčastejším objemom dvoch litrov (muži 10,50 percent, ženy 5,87 percenta).

Poradie predajov áut podľa typu karosérie je na prvých troch priečkach rovnaké pre obe pohlavia. Prvou voľbou je teda hatchback (ženy 46 percent, muži 33 percent), druhou je kombi (ženy aj muži 25 percent) a na tretej priečke sa umiestnili módne športovo-úžitkové vozidla (ženy 17 percent a muži 19 percent).

Pri preferovanom druhu paliva sa však voľba pohlaví diametrálne rozchádza. Kým muži si radšej zaobstarajú automobil s pohonom na naftu (51 percent), u žien sú v obľube skôr vozidlá vybavené benzínovým agregátom (58 percent).