Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.03.2020, 13:16

Značka Koenigsegg predstavila beštiálny model. Má trojvalec a výkon vyše 1700 koní

Absurdnosť novinky podčiarkuje aj názov osadeného motora - značka ho označila ako „Tiny Friendly Giant” (Malý priateľský obor).

Značka Koenigsegg predstavila beštiálny model. Má trojvalec a výkon vyše 1700 koní
Zdroj: Koenigsegg

Navzdory zrušenému ženevskému autosalónu zaplavuje internet množstvo noviniek rôznych automobiliek naprieč svetom. Medzi ne sa radí aj pre niektorých menej známa značka Koenigsegg, ktorá pripravovala pre ženevské výstavisko skutočne extrémne modely.

Najväčšiu pozornosť mal pútať hybrid Gemera, ktorého premiéra vzhľadom na okolnosti prebehla online. Švédsky výrobca o modeli hovorí nielen ako o svojom prvom vozidle pre štyroch cestujúcich, ale zároveň má ísť o prvé vozidlo typu Mega-GT na svete.

​Odhliadnuc od prísne aerodynamicky tvarovaného dizajnu karosérie, ktorá odkazuje detailami na modeli Regera, Agera a CC / CC8S, sú dôležité najmä číselné údaje vozidla. V útrobách sa totiž ukrýva špičkový dvojlitrový trojvalec, spolupracujúci s trojicou elektromotorov.

Čítate dobre, aj trojvalec môže dosahovať pri správnom technickom riešení závratné výkonové parametre hyperšportov. Koenigsegg preto pomenoval svoj vyšperkovaný motor ako "Tiny Friendly Giant Twin Turbo Freevalve 3-cylinder", teda v preklade "Malý priateľský obor s dvoma turbodúchadlami, technológiou Freevalve a troma valcami".

V tomto prípade je základný výkon spaľovacieho motora na úrovni 608 koní a krútiaci moment siaha na hodnotu 600 Nm. V spolupráci so spomínanou trojicou elektromotorov sa však tieto údaje rapídne navýšia až na celkových 1 727 koní a ohromných 3 500 Nm krútiaceho momentu.

Zdroj: Koenigsegg

Tieto čísla sa prenášajú na všetky štyri kolesá. Predné kolesá poháňa spaľovací motor a elektromotor, zadné kolesá potom dva samostatné elektromotory. Vďaka spomínaným parametrom dokáže Koenigsegg Gemera šprintovať z nuly na stovku za 1,9 sekundy a maximálna rýchlosť je stanovená na 400 kilometrov za hodinu.

Hyperšportový model značka je schopný zvládať na čisto elektrický pohon vzdialenosť zhruba 50 kilometrov, avšak v tomto režime dokáže ísť rýchlosťou až 340 kilometrov za hodinu. Obratnosť pri ostrej jazde zákrutami podporuje okrem iného i natáčacia zadná náprava.

Model pritom nie je len zhlukom technológií, ktoré sa nikdy nedostanú do reálnej premávky. Ide o bežné sériové vozidlo, z ktorého plánuje tento exkluzívny výrobca vypustiť do sveta limitovaných 300 kusov. Zároveň spĺňa model všetky bezpečnostné predpisy, aby mohol nájsť zákazníkov naprieč celým svetom a spĺňal podmienky pre jazdu po bežných cestách.

Aj napriek cene, ktorá má byť podľa odhadov na úrovni približne 1,2 milióna eur, sa po tejto extrémnej novinke len tak zapráši. Zákazníkov, ktorí si model tohto typu môžu dovoliť, je na svete nepochybne veľa.