Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.02.2020, 12:12

Peugeot predstavil terénny model, ktorý by čakal málokto. Do Európy však nezavíta

Peugeot Landtrek odštartuje svoj predaj koncom tohto roka, najprv v Latinskej Amerike a sub-saharskej Afrike, neskôr aj na ďalších trhoch. Na náš trh sa však pravdepodobne nedostane.

Peugeot predstavil terénny model, ktorý by čakal málokto. Do Európy však nezavíta
Zdroj: Peugeot

Francúzsky výrobca Peugeot možno nie je pre mnohých úplne tradičný a známy hráč v segmente úžitkových pick-up vozidiel, ale v priebehu rokov si už na niektorých trhoch stihla automobilka vybudovať slušnú reputáciu. Medzi reprezentantov totiž patrili modely 404 a 504, nehovoriac o Hoggare založenom na Peugeote 207.

Túto neustále rastúcu trieda už dnes reprezentuje viac než 2,4 milióna predaných vozidiel. Nedávno predstavená novinka tak spadá priamo do tohto segmentu a Peugeot má v pláne s modelom Landtrek ešte viac podporiť predaje svojich úžitkových zástupcov.

​Má všetky základné charakteristické črty: je naozaj robustný, všestranný, dostupný vo viacerých karosárskych prevedeniach, dokáže ťahať až 3,5-tonový príves, má dobré off-roadové a prejazdové vlastnosti a jednoducho sa opravuje. Pre trhy, na ktoré s vozidlom značka mieri, sú tieto vlastnosti kľúčové a rozhodujúce.

Atraktívny dizajn, praktické vlastnosti

Landtrek okrem toho ponúka aj rekordnú nákladnú plochu, pokročilú modularitu, komfort osobného auta a svojim výrazným dizajnom nastavuje latku vo vlastnej triede. Je navrhnutý bez akýchkoľvek kompromisov v oblasti spoľahlivosti, pri jeho testovaní boli najazdené dva milióny kilometrov na všetkých druhoch ciest a vo všetkých poveternostných podmienkach.

Rozmermi zodpovedá svojej triede, verzia double cab má dĺžku 5,33 metra, single cab 5,39 metra, obe sú široké 1,92 metra. Keďže záujemcovia o jednotonové pickupy požadujú čo najlepšiu prepravnú kapacitu, novinka ponúka najlepší nákladný priestor vo svojej triede - vo verzii Double Cab sa na korbu zmestia dve europalety (rozmer plochy 1.63 m x 1.60 m x 500 mm a 1.22 m rozchod kolies) a pri verzii Single Cab sú to až tri europalety (rozmer plochy 2.43 m x 1.60 m x 500 mm a 1.22 m rozchod kolies).

V určitých prípadoch môže hmotnosť nákladu presiahnuť jednu tonu, maximálna môže byť pri niektorých verziách až 1,2 tony. Nákladná plocha je navyše osvetlená pomocou LED osvetlenia a je v nej zabudovaná aj 12-voltová zásuvka, do ktorej možno pripojiť rôzne príslušenstvo.

Tým, ktorá potrebujú prepravovať veľmi dlhé predmety je určená pracovná verzia single cab, ktorá sa môže predávať aj bez zadného ochranného nárazníka, vďaka čomu možno dvere na nákladnom priestore otvoriť až v 180-stupňovom uhle. Vo voliteľnej výbave sú aj nášľapné prahy, tepelne ochranné doplnky karosérie , presklená nadstavba, chrómové ochranné oblúky, alarm, vnútorné rohože - spolu vyše 40 rôznych doplnkov.

​Samotný dizajn vozidla obsahuje všetky dôležité poznávacie prvky značky, vrátane vertikálnej masky chladiča s centrálne umiestneným logo. V najvyšších verziách sú predné aj zadné svetlá vybavené LED technológiou. Dizajn diskov z ľahkých zliatin je prevzatý od ostatných modelov z portfólia značky, pričom je garantovaná ich odolnosť aj pri intenzívnom používaní, vysokej záťaži, využívaní pohonu 4x4 alebo jazde po diaľniciach.

Žiadne zásadné kompromisy

Interiér preberá prvky z top modelov značky, napríklad dvojosovo nastaviteľný volant pripomína volant z modelu PEUGEOT 3008 a 10-palcový HD displej v hornej časti palubnej dosky je inšpirovaný displejom z vlajkovej lode PEUGEOT 508. Posádka už teda nemusí počítať s výraznými ústupkami len preto, že sedí v "pracovnom" stroji.

Veľká pozornosť bola venovaná aj priestoru pre cestujúcich, v ktorom možno nájsť mnoho prvkov, prebratých z iných modelov značky a zabezpečujúcich, že budete cestovať bezpečne a ticho bez ohľadu na podmienky na ceste alebo na náklad.

Zdroj: Peugeot

​Auto poskytuje v tejto kategórii nadštandardnú modularitu aj pokiaľ ide o sedenie vzadu. Operadlá zadných sedadiel možno sklopiť v pomere 60/40 alebo úplne. Ak sú sklopené úplne, možno na ne umiestniť náklad s hmotnosťou až sto kilogramov. Navyše dve zo sedadiel sú vybavené systémom ISOFIX pre bezpečné ukotvenie detských autosedačiek.

Vpredu sú na výber dve samostatné sedadlá s lakťovou opierku medzi nimi alebo trojmiestna lavica Multiflex. Po sklopení stredného sedadla vznikne lakťová opierka, respektíve stolík, prípadne možno zložiť stredné aj pravé operadlo, ktoré môže slúžiť ako podložka pre umiestnenie aj väčších predmetom s hmotnosťou až 75 kilogramov.

V priestrannej kabíne je dosť miesta až pre šiestich cestujúcich (v závislosti od verzie). Zaujímavosťou sú pokročilé technológie pre pripojenie externých zariadení (USB / Bluetooth), automatická dvojzónová klimatizácia či infotainment podpora Apple CarPlay/Android Auto a 10 GB pevný disk.

Doma na ceste i mimo nej

Auto môže byť vybavené až štvoricou kamier pre bezpečné manévrovanie na cestách v meste aj mimo neho. Šoférovi pri obchádzaní prekážok alebo v zúžených priestoroch pomáha aj off-road kamera (v spätnom zrkadle pasažiera) a podpora 360 stupňového zobrazenia. K dispozícii je aj asistent pre kontrolovanú jazdu z kopca, ASR (systém pre kontrolu trakcie) pre verzie 4x2 aj 4x4, asistent pre stabilizáciu prívesu, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu.

Pod kapotou sa môže nachádzať naftový 1.9 litrový agregát s výkonom 150 koní a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm. Je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a kvôli zníženiu nákladov na údržbu má reťazové rozvody. Druhou možnosťou je benzínový motor s objemom 2.4 litra, výkonom až 210 koní a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm.

Zdroj: Peugeot

​Oba motory môžu byť kombinované tiež s mechanickou prevodovkou Getrag alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou Punch s možnosťou sekvenčného radenia a Športovým a Eko režimom.

So zvýšeným posedom a svetlou výškou až 235 milimetrov (v závislosti od verzie) má Landtrek všetko, čo sa od picku-upu očakáva, navyše si možno vybrať medzi verziami s pohonom jednej alebo oboch náprav. Vo verziách 4x4 možno priradiť pohon prednej nápravy prostredníctvom ovládača, umožňujúceho vodičovi voľbu medzi: 4H (4 High speed): pre bežné jazdenie alebo 4L (s redukciou) - redukčná prevodovka s pomerom 2.7:1 a nárast krútiaceho momentu pri nižších rýchlostiach umožňujú bezpečnejšiu jazdu na povrchoch s nižšou adhéziou alebo v strmých svahoch.

A napokon, zadný diferenciál je vybavený elektronickou uzávierkou, vďaka čomu môže prísť k efektívnejšiemu preneseniu výkonu na koleso, ktoré ma aktuálne lepšiu adhéziu. Vozidlo je vybavené plnohodnotnou rezervou a množstvom ochranných prvkov: ochranný plech pod motorom, ochranné rámy na predných svetlách a zásterky na všetkých kolesách sú už v štandarde.

Peugeot Landtrek príde do predaja koncom tohto roka, najprv v Latinskej Amerike a sub-saharskej Afrike, neskôr budú nasledovať ďalšie trhy. Do predaja v Európe sa však pravdepodobne nedostane.