Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.02.2020, 13:35

Toto nie je obyčajný Seat. Nová značka Cupra predstavila "Kráľa Leonov" s hybridným pohonom

Počas druhých narodením značka Cupra inaugurovala svoju novú centrálu CUPRA Garage, situovanú vedľa centrály značky Seat a počas podujatia po prvý raz predstavila svoj nový modelový rad CupraLeon, vrátane pretekárskej verzie.

Toto nie je obyčajný Seat. Nová značka Cupra predstavila "Kráľa Leonov" s hybridným pohonom
Zdroj: Cupra

Po ukončení roka 2019 s nárastom predaja o 71,8 percenta oproti predchádzajúcemu roku pri počte takmer 24 700 exemplárov, značka Cupra vyštartovala do roku 2020 s plným kalendárom noviniek. Dominujúcou udalosťou bolo i otvorenie dverí svojej novej centrály, ktorej dizajn pripomína areál boxov na pretekárskej trati, pričom značka rekonštruovala aj svoju výrobu pretekárskych automobilov Cupra Racing Factory. 

„Rozhodnutie etablovať nezávislú značku Cupra pred dvoma rokmi nemohlo dopadnúť lepšie, pretože v krátkom čase sa stala najziskovejšou obchodnou jednotkou. Cupra dáva materskej značke Seat možnosť vyrábať ziskovejšie modely a oslovovať nových zákazníkov. Dve značky spolu majú zdroje a výrobnú základňu pre pokračovanie v raste. Teraz sme sa rozhodli posilniť značku vybudovaním jej vlastnej novej centrály,“ povedal Carsten Isensee, poverený vedením predstavenstva Seat a člen predstavenstva pre financie a IT, na tlačovej konferencii pri uvedení modelu Cupra Leon.

Prvý člen obľúbenej rodiny, aj ako hybrid

Niet pochýb o tom, že pred oddelením divízie Cupra bol práve Leon populárnym členom športových vozidiel španielskej značky. Cupra tak pri príležitosti otvorenia svojej "garáže" predstavila ostré verzie hatchback a Sportstourer svojho najpredávanejšieho modelu a to hneď s niekoľkými motormi. 

Model Cupra Leon, ktorý sa začne predávať v poslednom štvrťroku 2020, má byť podľa slov automobilky ‘Kráľom Leonov’. Prvý Leon s logom novej značky prináša dizajn, komfort a najmodernejšie technológie pre automobilových nadšencov, ktorí hľadajú výkonnosť, pôžitok z jazdy a sú otvorení tiež elektrifikácii.

Základom výkonného plug-in hybridu je benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm a elektromotor s výkonom 85 kW (115 koní), ktoré spolu poskytujú maximálny systémový výkon 180 kW (245 koní) a maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm. Motorizácia prenáša Nm na predné kolesá cez šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.