Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyHonda ponúka širokú paletu modelov zahŕňajúc SUV, modely do mesta i dôležitý rad Civic. Ten dopĺňa už niekoľko dlhých rokov a ostrá verzia Type R, avšak teraz automobilka rozširuje svoj rad Civic Type R pridaním dvoch nových modelov.
Ide o verzie Limited Edition a Sport Line, ktoré stavajú na dynamických vlastnostiach štandardného modelu Type R GT a každý z nich ponúka rôzny štýl a ponuku charakteristík, čím ešte viac rozširujú výraz oceňovaného hatchbacku spoločnosti Honda. Okrem toho, vylepšenia získal aj bežný variant Civic Type R.
Legendárny Civic Type R pre aktuálny rok
Všetky modely rozšíreného radu Honda Civic Type R pre rok 2020 vrátane existujúceho Type R GT získali plynulejší dizajn predného nárazníka a nižšie umiestnené hmlové svetlá. Vyznačujú sa i novým symetrickým dizajnom s hladkým povrchom, štíhlymi stieračmi, prepracovaným zoskupením LED svetlometov a denných prevádzkových svetiel.
Nový väčší vstup vzduchu a tenší nosník mriežky, spolu s modernizovaným chladičom, zabezpečujú zníženie teploty chladiacej kvapaliny až o 10 stupňov (interné testovanie spoločnosti Honda) v situáciách s vysokými nárokmi, napríklad pri jazde na okruhu. Aj pruženie modelu Civic Type R pre rok 2020 bolo modernizované kvôli získaniu lepšej odozvy a ostrejšieho riadenia.
Riadiaci softvér systému adaptívneho tlmenia teraz vyhodnocuje podmienky vozovky rýchlejšie, výsledkom čoho sú zlepšené reakcie tlmičov na odozvu riadenia a kvalitu jazdy. Zadné puzdra dolných ramien B sú tuhšie, aby zodpovedali osempercentnému zlepšeniu pozdĺžneho zaťaženia. Výsledkom sú lepšie charakteristiky zbiehavosti v ostrých zákrutách. Modernizované odolné puzdra vpredu a nové guľové kĺby s menším trením poskytujú lepšie vnímanie riadenia a tým lepšie ovládanie.
Vylepšenia s dvojdielnymi prednými plávajúcimi brzdovými kotúčmi a novými brzdovými doštičkami zlepšujú tepelnú účinnosť kvôli zmenšeniu poklesu účinnosti bŕzd, čím sa zlepšujú i schopnosti automobilu pri veľmi intenzívnej jazde a optimalizujú sa jeho vlastnosti na závodnej trati. Výhody okamžitého pocitu teraz využíva aj brzdový pedál, brzdy začínajú pôsobiť zhruba o 15 milimetrov skôr a navyše sa znižuje celková neodpružená hmotnosť približne o 2,5 kilogramu, čím sa prispieva k odozve riadenia.
Honda zlepšila tiež použiteľnosť informačno-zábavného systému a ovládanie klimatizácie pridaním fyzických tlačidiel a ovládačov vo všetkých modeloch Civic. Pribudol volant v Alcantarovom poťahu, použilo sa nové radenie prevodov, podobné predchádzajúcim modelom Type R, ktoré má zabudované vnútorné protizávažie 90 gramov. To pomáha zlepšiť pocit a presnosť radenia.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.