Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.02.2020, 11:20

Toto má byť najlacnejší elektromobil sveta. Chce donútiť ľudí presadnúť z motoriek do áut

Mahindra Atom je malá elektrická krabička na kolesách. Na preplnených indických cestách by mala nahradiť všadeprítomné trojkolesové tuk-tuky.

Toto má byť najlacnejší elektromobil sveta. Chce donútiť ľudí presadnúť z motoriek do áut
Zdroj: František Dvořák, iDNES.cz

Atóm má byť podľa výrobcu Mahindra najlacnejším elektromobilom vôbec. Už meno pritom naznačuje, že postaviť niečo menšie, čo by bolo možné nazývať automobilom, je takmer nemožné. Mahindra svoj Atom predstavila na aktuálne prebiehajúcom autosalóne Auto Expo 2020 v Dillí, píše iDNES.cz.

​Jednoduchý a vcelku pekný model so samonosnou karosériou má asymetricky umiestnené dvere, vodičové napravo sú vpredu a sú kratšie ako tie pre cestujúcich. Kabína je tiež veľmi jednoduchá, trojmiestna.

Na palube nechýba klimatizácia a infotainment, ktorý funguje nielen ako taxameter, ale aj pasažierov zabaví, to je pre Indov veľmi dôležité. Síce panuje v jeden a štvrť miliardovej krajine veľká chudoba, na konektivitu sú však všetci silne zameraní.

Zadné 12-palcové kolesá Atomu roztáča 48 V elektromotor s výkonom necelých 20 koní. Maximálna rýchlosť má byť obmedzená na 70 kilometrov za hodinu.

Výrobca sľubuje u svojho mikroelektromobilu agilitu trojkolky, čo je v prevádzke v Dillí najzásadnejšie. Dojazdom na jedno nabitie sa zatiaľ indická firma nepochválila. Mahindra chce produkciu Atomu rozbehnúť v druhej polovici tohto roka doma, v továrni v Bengalure.

Zdroj: František Dvořák, iDNES.cz

​Automobilka na autosalóne vyhlásila, že model má byť najlacnejším elektromobilom na trhu, presnú sumu však predstavitelia značky neuviedli; dá sa čakať, že to bude medzi okolo šesťtisíc eur, najlacnejšie auto na indickom trhu Bajaj Qute stojí v prepočte približne štyritisíc eur, má však benzínový pohon. Ako je u elektromobilov obvyklé, najdrahším komponentom Atomu bude trakčné batérie.

Snaha indického koncernu donútiť Indov presadnúť z motoriek, bicyklov a tuk-tukov do automobilu pripomína neúspešný pokus jej hlavného konkurenta, ďalšieho indického mamuta Taty s miniautom Nano. Malinký automobil, ktorý sa pýšil titulom najlacnejšieho auta sveta, však nezafungoval.