Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.02.2020, 11:21

Toyota prináša opatrenie pre starších vodičov. Nový bezpečnostný systém má znížiť nehodovosť

Ako informujú miestne úrady, 15 percent smrteľných dopravných nehôd v roku 2018 spôsobili v Japonsku vodiči starší ako 75 rokov.

Toyota prináša opatrenie pre starších vodičov. Nový bezpečnostný systém má znížiť nehodovosť
Zdroj: netcarshow (Ilustračná snímka)

Japonská automobilka Toyota Motor v pondelok predstavila bezpečnostný systém, ktorý na základe analýzy dát vyhodnotí, či vodič omylom nezošliapol plynový pedál miesto brzdového.

O novú ochrannú funkciu budú vozidlá najväčšej japonskej automobilky obohatené od tohtoročného leta, pričom tým Toyota reaguje na nárast počtu nehôd, pri ktorých hlavne starší vodiči omylom šliapnu na plyn, namiesto aby brzdili.

Dáta pre vývoj tohto bezpečnostného prvku získala spoločnosť zo svojich pripojených áut a porovnala ich s priebehom reálnych nehôd, pri ktorých si vodič pomýlil pedále. Vďaka tomu nový systém, na rozdiel od tých predchádzajúcich, funguje, aj keď vozidlo nezaznamená prekážku.

Okolo 15 percent smrteľných dopravných nehôd v roku 2018 spôsobili v Japonsku vodiči starší ako 75 rokov, vyplýva zo správy miestnych úradov. Vláda sa preto snaží starších vodičov presvedčiť, aby sa vodičských oprávnení vzdali. S vyšším vekom totiž narastá reakčný čas, znižuje sa odhad a pozornosť.

Automobilky na celom svete na ceste k plne autonómnym autám masívne investujú do prvkov aktívnej bezpečnosti, ktoré majú predchádzať nehodám. Konkurenčná Honda Motor plánuje napríklad tento rok uviesť na trh automobil, ktorý je schopný plnej autonómie v dopravných zápchach.

​Druhá generácia asistenčného systému vodiča ProPilot, ktorú automobilka Nissan Motor uviedla na trh vlani na jar, dovoľuje pomocou spracovania obrazu automatické riadenie v jednom diaľničnom pruhu.

Prvý súbor bezpečnostných opatrení Toyota predstavila v roku 2015, ktorý zahŕňal napríklad automatické núdzové brzdenie a výstrahy pred vybočením z jazdného pruhu. Druhá generácia bezpečnostných prvkov sa objavila o tri roky neskôr - okrem automatického riadenia v jednom diaľničnom pruhu dokážu vozidlá Toyoty odvtedy v noci rozoznať chodcov a cyklistov.