Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.01.2020, 14:40

Autá, ktoré formovali dekádu: lacné SUV, elektromobily a aj klenoty pod kapotou

Pozrite si tie najzaujímavejšie vozidlá, ktoré písali históriu v posledných desiatich rokoch na automobilovom trhu.

Autá, ktoré formovali dekádu: lacné SUV, elektromobily a aj klenoty pod kapotou
Zdroj: Škoda

Aká auta podľa vás najlepšie charakterizujú uplynulých desať rokov? Redakcia iDNES.cz vybrala desiatku tých, o ktorých si myslí, že sa vpíšu nielen do automobilovej histórie.

2010 - Dacia Duster

Prvé SUV "pre masy". Dovtedy platilo, že chudobnejší motoristi kupujú lacné autá, často práve Dacie, tí bohatí sa ukazujú v terénnych vozidlách alebo SUV, ktoré sa za ne vydávajú. Až kým prišiel model Duster a ponúkol za zhruba 10-tisíc eur dvoj alebo za menší príplatok i štvorkolku, ktorá v teréne zvládla pomerne dosť vďaka staršej, ale kvalitnej technike od sesterského Nissanu.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Prvá generácia sa vyrábala dlhých sedem rokov, od roku 2018 sa predáva druhá, ktorej ceny už sú málinko inde (4x4 od 16 340 eur). Prvých milión kusov sa predalo po štyroch rokoch výroby, nedávno sa celkový počet vyrobených áut prehupol cez tri milióny.

2010 - Nissan Leaf

Keď sa začal predávať, pôsobil ako zjavenie, vyzeral ako kozmická loď zvonku aj zvnútra. Ale to by nestačilo - vo výbere je preto, že bol prvým aspoň čiastočne použiteľným elektromobilom (dojazd spočiatku 190, neskôr 250 kilometrov, dnes 370 kilometrov na jedno nabitie) za pomerne slušnú cenu okolo 30-tisíc eur.

Zdroj: Nissan

​Na európskych trhoch tiež zaznamenal oveľa väčší úspech ako v Česku či na Slovensku, stal sa totiž najpredávanejším európskym vozidlom na baterky a v roku 2011 získal dokonca titul Svetového auta roka. Miesto v prehľade získava za to, že priblížil svet bzučivých áut o kus smerom k bežným smrteľníkom.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.