Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.12.2019, 14:10

Škoda ukázala novú generáciu modelu Rapid. Nekončí, má to však jeden zásadný háčik

Novinka sa vyznačuje podstatne atraktívnejším vzhľadom exteriéru i kabíny. Vyrábať sa bude v ruskej továrni v Kaluge.

Škoda ukázala novú generáciu modelu Rapid. Nekončí, má to však jeden zásadný háčik
Zdroj: Škoda

Keď koncom minulého roka prišla očakávaná "revolučná" Škoda Scala, ktorá priniesla podstatne vylepšený interiér s novým riešením a atraktívnejší dizajn exteriéru, znamenalo to pomyselnú čiaru za produkciou predchodcu.

Ním bol model Rapid, ktorý odišiel do automobilového dôchodku a prenechal svoje miesto tak v ponuke, ako i vo výrobnom závode.

​Rapid už nejaký ten piatok nepatril medzi práve najlepšie predávané modely a niet sa teda čomu čudovať, že sa automobilka rozhodla o jeho náhradu. Nie všade to tak je, aktuálne sa totiž značka Škoda pochválila novou generáciou modelu Rapid.

Scala ako vzor

Už pri prvom pohľade na auto je jasné, kde si novinka uchmatla nejakú tu inšpiráciu. Hlavným vzorom bola spomínaná Škoda Scala, z ktorej je odvodená predná i zadná časť.

Špecifikom sú úzke a dynamicky pôsobiace svetlomety, "žraločia" predná maska a v zadnej časti potom nápis "ŠKODA" a bumerangové koncové svetlá. Nechýba technológia LED a množstvo známych Simply Clever riešení.

Zdroj: Škoda

​Rapid bude k dispozícii s karosériou liftback a okrem štýlovejšieho zovňajšku sa zákazníci dočkajú aj modernejšieho interiéru s väčším centrálnym displejom  s uhlopriečkou 6,5 alebo osem palcov. Pribudol aj nový infotainment, ktorý podporí zábavu i komfort pasažierov na palube aute. 

Kľúčom je jednoduchosť

Zásadným faktom je, že nová generácia Rapidu je určený výhradne pre ruský trh, na ktorom tento model žal úspech aj v predchádzajúcich prevedeniach. DO ponuky sa dostane s jednoduchou technikou benzínového 1,6-litrového motora MPi s nepriamym vstrekovaním paliva a s výkonmi 66 kW (90 koní) a 81 kW (110 koní).

​Neskôr sa má do portfólia dostať aj modernejší TSI agregát s objemom 1,4 litra a výkonom 92 kW (125 koní) s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. V základe bude motor MPi kombinovaný s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, prípadne s japonským automatom Aisin dostupným za príplatok.

Na ruskom trhu sa novinka objaví už v prvom štvrťroku 2020 a výrobu modelu bude zabezpečovať "domáca" továreň v Kaluge.