Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.12.2019, 12:20

Ford zmení legendárny Mustang na elektromobil. Koncept využíva jedinečné riešenie

Nedávno predstavená štúdia Ford Mustang Lithium Concept nie je výstrelom do tmy. Kombinuje elektromotor, obrovský výkon a manuálnu prevodovku.

Ford zmení legendárny Mustang na elektromobil. Koncept využíva jedinečné riešenie
Zdroj: Ford

Toto sa dalo čakať. Po veľkom úspechu elektrického SUV Mustang Mach-E začal Ford reálne hovoriť aj o elektrifikácii ikonického športového kupé Ford Mustang. Nejde pritom o novú myšlienku, nad týmto krokom totiž fabrika uvažuje už pomerne dlho. 

Crossoverom to len začalo

Ford to teda s elektrifikáciou svojich vozidiel myslí skutočne vážne. A ide na to vo veľkom. Namiesto nenápadnej a tichej úpravy niektorého z okrajových modelov postavil rovno spomínaný elektrický crossover Mustang Mach-E a vytrúbil to do celého sveta. Zdá sa však, že dobre urobil, po prvej sérii jeho elektromobilu sa len zaprášilo a má namierené k veľkolepému predajnému úspechu.

​Po modeli Mach-E začína Ford nahlas hovoriť aj o elektrifikácii kupé Mustang. Je evidentné, že podobné vyhlásenia zatiaľ slúžia skôr na prieskum verejnej mienky a názoru stálych klientov značky, no zároveň je takmer isté, že k tomuto kroku dôjde. Ide len o to, kedy. Aby Ford svojich fanúšikov navnadil ešte viac, v spolupráci so spoločnosťou Webasto postavil štúdiu Ford Mustang Lithium.

Budúcnosť ikony

Budúci elektrický Mustang by tak nemal ubrať zo svojich dynamických parametrov, práve naopak. Mustang Lithium je už teraz dôkazom, že elektrická verzia ikony môže byť dynamickejšia, než konvenčné Mustangy, pričom sa výkon elektromotora (671 kW/913 koní) uloženého pod prednou kapotou prenáša ku kolesám cez jedinečnú manuálnu prevodovku Getrag MT-82. Takéto riešenie sa pri elektromobiloch bežne nevyužíva.

V tomto prípade však ide skutočne skôr o "showcar" určený na prezentovanie technológií a nie na reálne bežné jazdenie. Čo by s prevodovkou v dlhodobom horizonte urobil ohromný krútiaci moment viac ako 1 300 Nm, vie pravdepodobne len samotný Ford.

Zdroj: Ford

​Známa aktuálne nie je ani kapacita akumulátorov, verejným faktom je len to, že elektrická sústava pracuje s napätím 800 V. O spomaľovanie elektrického Mustanga sa starajú brzdy zo športovej verzie Shelby GT350 a celý je postavený tak, aby v maximálnej možnej miere využíval komponenty konvenčných verzií.

Kedy by sme sa mali dočkať prvého sériového elektrického Mustanga, Ford zatiaľ nešpecifikoval. Ak však použije scenár podobný ako pri SUV Mustang Mach-E, bude to skôr, než si všetci myslíme. Podľa Hau Thai-Tanga, vývojového riaditeľa spoločnosti Ford, už majú v hľadáčiku dokonca aj elektrifikáciu čistokrvného pick-up modelu Ford F-150.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.