Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.12.2019, 15:09

Hyundai vytvoril svetový rekord. So svojím vodíkovým autom prekonal aj bežné modely

  • Cieľom jazdy bolo propagovať vodíkovú technológiu ako vysoko výkonné riešenie pre mobilitu budúcnosti.
  • Na etapách jazdy sa k vodičovi menom Bertrand Piccard pripojili viaceré prominentné osobnosti a významní politici.
Hyundai vytvoril svetový rekord. So svojím vodíkovým autom prekonal aj bežné modely
Zdroj: Hyundai

Automobilky sa aktuálne snažia bojovať proti stále prísnejším emisným normám uvádzaním na trh čisto elektrických, alebo aspoň elektrifikovaných vozidiel. Len veľmi malé percento výrobcov však venuje svoju pozornosť aj variantom, ktoré nevyužívajú dobíjanie z elektrickej siete a predsa jazdia s nulovými emisiami. 

Reč je o vodíkových automobiloch, ktoré si zatiaľ príliš veľkú popularitu na Slovensku či všeobecne v Európe zatiaľ nezískali. Môže za to najmä absencia  infraštruktúry - staníc pre dopĺňanie vodíka.

Takto vyzerá vodíkové SUV od Hyundaiu:

Nedá sa však hovoriť, že by sa vodíkové autá neuplatnili vo všetkých krajinách - napríklad v Británii dostala polícia pred časom hneď niekoľko kusov vodíkových modelov Toyota Mirai do svojho vozového parku. 

​Malé množstvo ponúkaných modelov je taktiež dôvodom, prečo sa záujem o tento druh elektromobilov rapídne nezvyšuje. K výrobcom, ktorí vo svojom portfóliu takéto alternatívy ponúkajú, patrí aj kórejský Hyundai s modelom Nexo. Práve ten nedávno dosiahol významný úspech - svetový rekord v dojazde automobilu poháňaného vodíkom.

Zdroj: Hyundai

​Bertrand Piccard, francúzsky vzduchoplavec, letec a prezident Solar Impulse Foundation, vyštartoval s modelom Hyundai Nexo v pondelok 25. novembra 2019 z vodíkovej čerpacej stanice FaHyence v Sarreguemines vo východnom Francúzsku, neďaleko hraníc s Nemeckom. 

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.