StoryEditor

Jeden z najobľúbenejších elektromobilov pritvrdil. Nissan ukázal model s vyše 300 koňmi

25.10.2019, 13:23
Špeciálne prevedenie charakterizuje dvojica elektromotorov, pohon všetkých kolies a nové technológie.

Elektromobily sa stávajú chtiac - nechtiac súčasťou našich životov a ich podiel na trhu sa bude rokmi zrejme už len zvyšovať. Sú príjemnou alternatívou pre ľudí, ktorí využívajú automobil zväčša v mestskom prostredí, prípadne do mesta dochádzajú z blízkych obcí.

Mnohí už benefity elektrických vozidiel našli a ak majú dobré podmienky (napríklad môžu nabíjať doma či v práci), tak dokážu pekne ušetriť na nákladoch. Medzi skutočne obľúbených členov elektromobilov patrí i Nissan Leaf, ktorý si našiel miesto najmä vo firemných parkoch, ale samozrejme aj u bežných zákazníkov.

Automobilka teraz predstavila skutočne zaujímavý model odvodený od Leaf e+, ktorý disponuje dvojicou elektromotorov. Každý z nich je uložený na jednej náprave a ich spoločný maximálny výkon dosahuje až 227 kW (309 koní). 

Vďaka takémuto riešeniu mohol Leaf získať pohon všetkých štyroch kolies a vodičovi poskytne poriadne ostré zvezenie. Pri elektromobiloch totiž platí, že majú k dispozícii svoj plný krútiaci moment už od takmer nulových otáčok - v tomto prípade je to 680 Nm.

Dizajnovo sa toho veľa nezmenilo, no populárny elektromobil je teraz o 42 milimetrov širší vďaka osadeniu nástavcov na blatníkoch či prahoch. Rovnako sa zmenila aj výška či dĺžka vozidla, čo však na prvý pohľad zachytí len naozaj bystré oko - na dĺžku má o centimeter menej a na výšku o centimeter viac. Rázvor zostal s hodnotou 2 700 milimetrov nezmenený.

Prepracovaný proporcie sa podpísali aj pod možnosť osadenia 17-palcových diskov kolies s použitými pneumatikami s rozmermi 215/55 vpredu a 235/50 vzadu.

Youtube/DPCcars

​Leaf však vo svojej špeciálnej verzii získal tiež technológiu pribrzďovania každého z kolies nezávisle, čo prispieva k podstatne lepším jazdným vlastnostiam a to najmä pri rýchlych prechodoch zákrutami.

Novinkou je aj v interiéri osadený stredový displej infotainmentu s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorá dokáže prinášať vodičovi informácie v reálnom čase ohľadom správania sa samotného vozidla či ďalších dodatočných technológií.

Smutnou správou pre mnohých bude, že v tomto prevedení sa Leaf s prívlastkom e+ predávať nebude. Koncept slúži automobilke na odskúšanie a tiež prezentáciu moderných technológií, ktoré by sa v budúcnosti mohli dostať do pripravovaných modelov značky - najmä teda tých elektrických.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 06:52