StoryEditor

Vodíkový Hyundai čistí vzduch. Dokázal to na videu šialeným pokusom

21.10.2019, 11:55
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Svet sa aktuálne točí zväčša okolo akumulátorových elektromobilov, avšak existuje aj iná alternatíva - vodíkové palivové články. Má ísť o skutočne čistý ekologický pohon.

Španielske zastúpenie automobilky Hyundai usporiadalo šialený pokus, ako dokázať, že ich vodíkový model Nexo je skutočne ekologický a dokonca zdraviu "prospešný".

Do vzduchotesnej kapsule totiž uzavreli športovkyňu a jediné, čo mohla pri simulovanom behu dýchať, boli výfukové „plyny“ vozidla Hyundai Nexo využívajúceho na pohon elektrickú energiu produkovanú reakciou vodíka.

​Pri pokuse bol pochopiteľne k dispozícii aj lekársky tím, ktorý celú akciu odborne kontroloval. Podľa automobilky jej však nič nehrozilo. Značka Hyundai patrí medzi výrobcov s najširším modelovým portfóliom na alternatívne palivá.

Okrem tradičných áut so spaľovacími motormi produkuje tiež bežné hybridy, plug-in hybridy do zásuvky, elektromobily a autá na vodíkový pohon. A práve tie sa rozhodla spropagovať týmto veľmi nevšedným spôsobom.

Zavrime ju tam

Španielske zastúpenie automobilky, ktoré sa pod celý pokus oficiálne podpísalo, povolalo miestnu plavkyňu a olympijskú víťazku Mireia Belmonte. Následne ju s jej súhlasom zavreli do vzduchotesnej gule či lepšie povedané kapsule.

​Mireia pri pokuse bežala na bežiacom páse, pričom vdychovala „emisie“ vodíkového modelu Nexo. Aby sa nič nestalo, celý pokus sledovali spomenutí lekári a dbali tiež na to, aby skutočne nedošlo k poškodeniu zdravia špičkovej plavkyne. Tá je zároveň miestnou ambasádorkou značky Hyundai.

Ako to celé dopadlo môžete sledovať na oficiálnom videu nižšie:

Čistí vzduch

Odborníci automobilky mali všetko pod kontrolou. Podľa ich vyjadrení Nexo vzduch neznečistuje, ale dokonca čistí - okrem čistej vodnej pary vznikajúcej pri výrobe elektrickej energie z vodíka v nádržiach auta nasávaný vzduch aj filtruje.

Jeho filtračný systém je údajne schopný zachytiť až 99,9 percent prachu obsiahnutého v nasávanom vzduchu, čím sa jeho kvalita podstatne zvyšuje.

Na pohon auta slúži elektromotor s maximálnym výkonom 120 kW (163 koní) a krútiacim momentom dosahuje hodnotu 395 Nm, ktorý dokáže 1 950 kilogramov vážiace auto rozbehnúť až na 178 kilometrov za hodinu. Disciplínu v zrýchlení z nuly na stovku zvláda za 9,5 sekundy.

​Elektrickú energiu si vyrába zo 6,33 kilogramov vodíka (156,6 litrov) uloženého v troch tlakových nádržiach pod tlakom 700 barov. Hyundai pri modeli Nexo uvádza kombinovanú spotrebu kilogram vodíka na sto kilometrov, čo znamená normalizovaný dojazd 633 kilometrov.

Problémom, najmä v našich končinách, je chýbajúca infraštruktúra týchto čerpacích staníc a tiež nutnosť zabezpečenia distribúcie samotného vodíka. 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 15:13