Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.10.2019, 11:08

Audi predstavilo svoj ďalší klenot. Uchváti dizajnom, ale aj výkonom

„Kombinovanie športovosti s každodenným využitím sa niekomu môže zdať netradičné, ale pre nás je vysoko výkonný Avant jedným z najlepších konceptov v našej 25-ročnej histórii,“ hovorí Oliver Hoffmann, generálny riaditeľ Audi Sport GmbH

Audi predstavilo svoj ďalší klenot. Uchváti dizajnom, ale aj výkonom
Zdroj: Audi

Zo šiestich pripravovaných RS modelov automobilky Audi si aktuálne odškrtávame číslo päť. Verejnosti sa predstavil menší brat ostrej Audi RS6, faceliftovaná Audi RS4 Avant. Novinka dostala výkon vyše 400 koní a debut bude mať na pretekoch DTM v Hockenheimringu už tento víkend (4. - 6. októbra 2019).

Do dílerských showroomov sa potom dostane ešte koncom tohto roka. S predstavením novej RS4 Avant nám tak ostáva už posledný model na zozname - je ním bratislavské SUV v športovej verzii RS Q8.

Agresívny vzhľad

Či už je to nová RS7, RS6 či RS4 Avant, ich agresívny vzhľad vyzerá neskutočne atraktívne. Myslíme, že nehovoríme len za seba, ak tvrdíme, že ide o najkrajšie Audiny za minimálne posledných 20 rokov.

Predná maska novej RS4 bola kompletne predizajnovaná. Rovnako, ako jej väčší súrodenci, RS7 a RS6, aj RS4 dostala agresívnejší prepracovaný predný nárazník a prednú trojrozmernú mriežku v tvare "honeycombu", samozrejme, v čiernej farbe. Predná maska dostala i veľké bočné prívody vzduchu spolu s vertikálnymi klapkami.

Tvar svetlometov taktiež prešiel zmenou. Dôležitejšia je však Matrix-LED technológia, za ktorú bude majiteľ vďačný pri každej nočnej jazde. Lesklé čierne doplnky vedľa svetiel vytvárajú efekt väčšej šírky a podtrhujú agresívny vzhľad samotného auta.

Na želanie môžu byť odstránené značky RS4 a 4 kruhy Audi zase v čiernej farbe, ako vpredu, tak aj vzadu. Jemný spojler na konci strechy, ako aj pochrómované koncovky výfukov ukazujú, že RS4 nie je len na jazdu do obchodu. Výfukový systém si môže vodič nastaviť buď do športového, alebo do tlmeného režimu. V základnej výbave sú k dispozícii kované hliníkové 19-palcové disky, avšak za príplatok je tu možnosť mať aj 20-palcové.

Pod kapotou 450 koní

RS4 poháňa 2,9-litrový šesťvalec twin-turbo, ktorý produkuje o niečo viac výkonu, ako sa pôvodne šuškalo (331 kW). Vďaka tomu zvládne RS4 Avant akceleráciu z nuly na stovku za 4,1 sekundy. Motor váži 182 kilogramov, čo je o 31 kilogramov menej ako osemvalec modelu z roku 2012. Krútiaci moment 600 Nm je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok 1 900 až 5 000 rpm.

Zdroj: Audi

​Ako to už pri Audi býva zvykom, s príplatkovým balíčkom RS Dynamic stúpne elektronicky obmedzená maximálka z 250 na 280 kilometrov za hodinu.

Výkon sa na všetky štyri kolesá (pohon quattro) prenáša cez automatickú osemstupňovú prevodovku Tiptronic. Počas normálnej jazdy je väčšina výkonu posielaná na zadnú nápravu. RS4 disponuje čisto mechanickým stredovým diferenciálom, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 (predok:zadok). Rovnako ako pri RS7, aj tu dokáže pohon Quattro pri zníženej priľnavosti jednej nápravy poslať až 70 percent výkonu dopredu, alebo až 85 percent dozadu.

Za príplatok je k dispozícii quattro športový diferenciál, ktorý zaisťuje ešte dynamickejšiu reakciu auta pri zrýchľovaní v zákrute. Pri zatáčaní alebo pridávaní plynu v zákrute je väčšina krútiaceho momentu posielaná na zadné koleso na vonkajšej strane. Auto je tým doslova do nej tlačené, čím sa potláča aj nedotáčavosť. V prípade pretáčania zadku auta pošle cez diferenciál viac krútiaceho momentu na koleso na vnútornej strane.

Čo sa týka jazdných režimov, RS4 Avant ponúka päť rôznych možností. Na výber je z režimov Comfort, Auto, Dynamic a RS1 a RS2. Prispôsobiteľný mód RS2 existuje hlavne na rýchle ovplyvnenie ESC pomocou jedného tlačidla.

Krásny športový interiér

Čierny interiér dopĺňa niekoľko LED svetiel, ktoré môžu svietiť až v 30 rôznych farbách. Že ide o model z dielne Audi Sport vám napovie mnoho značiek s logom RS, či už na volante, stredovej konzole alebo sedačkách. Viacero prvkov v interiéri je potiahnutých Alcantarou s červeným prešívaním, vrátane krásneho D-čkového volantu, čo len umocňuje pocit športovosti.

V strede sa vyníma MMI dotykový displej s uhlopriečkou 25,7 centimetra, ktorý je mierne natočený na vodiča. Pomocou neho sa ovláda väčšina infotainmentu a tým pádom zmizol zo stredového panelu otočný ovládač.

Zdroj: Audi

​Audi Virtual Cockpit zase ponúka informácie o tlaku v pneumatikách, výkone, krútiacom momente, teplote oleja a zaznamenáva aj časy na kolo a g-preťaženia. Doplnkový head-up displej neukazuje len informácie o rýchlosti. V prípade dosiahnutia maximálnych otáčok zabliká svetlo ako v pretekárskych autách. Okrem toho má RS4 vyše 30 asistenčných systémov, ktoré zvyšujú bezpečnosť posádky.

To, že je RS4 Avant autom na každý ďeň, dokazuje aj objem kufra 495 litrov. Po sklopení zadných sedačiek narastie batožinový priestor na 1 495 litrov. Audi RS4 Avant skvelo dopĺňa líniu nových a krásnych RS-iek. Na trh príde už v decembri tohto roka a k dispozícii bude v ôsmich farbách. Ak vás zaujíma cena, tá je poriadne vysoká a v Nemecku štartuje na hodnote 81 400 eur. Vcelku dosť na „malú RS6-tku“.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.