Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.09.2019, 12:05

Auto budúcnosti? V oknách má displeje, samo nastaví sedadlá a mávnutím rukou otvorí dvere

  • Prichádzate k autu a jeho interiér sa začne prednastavovať. Sedadlá vpredu aj vzadu sa usporiadajú tak, aby sa na ne ľahko nasadalo.
  • Aj tak si predstavuje luxusné autá budúcej generácie nemecký špecialista Brose.
Auto budúcnosti? V oknách má displeje, samo nastaví sedadlá a mávnutím rukou otvorí dvere
Zdroj: Brose

Zatiaľ čo iní bádajú nad elektromobilmi a autonómnym riadením, nemecký dodávateľ dielov Brose pracuje na väčšom zapojení elektromotorov a senzorov pre zvýšenie komfortu posádky, píše iDNES.cz. V našich končinách nie príliš známa firma je dodávateľom a výrobným partnerom automobiliek v oblasti sedadiel a dverí.

Spolupracuje prakticky so všetkými svetovými výrobcami áut a pôsobí aj v Česku, továreň s vývojovým centrom venovaným sedačkám pre automobily má v Kopřivnici. "V ČR máme ešte závod v Rožnove pod Radhoštěm, kde vyrábame, ale aj vyvíjame zámky bočných a zadných dverí," uvádza pre iDNES.cz Kateřina Krumpochová z českého Brose.

Komfort na novej úrovni

Jedným z pohľadov na blízku budúcnosť je kreslo spolujazdca, ktoré sa dá elektricky nastaviť do jednej zo štyroch polôh: nastupovanie, cestovanie, relaxácia a práca. Sedadlo je ergonomicky tvarované a dá sa nastaviť presne na mieru každej postave. Brose v spolupráci s automobilkami pracuje na tom, aby sedenie na ňom bolo za všetkých okolností nielen pohodlné, ale aj bezpečné.

Široký rozsah nastavenia totiž spôsobuje jednu zásadnú komplikáciu: predpínač bezpečnostného pásu a airbagy je potrebné nastaviť tak, aby poskytovali potrebnú úroveň ochrany pri nehode. To platí ako pre relaxačnú polohu pri čiastočnom ležaní, tak pre opačný extrém - vzpriamené sedadlo a z palubnej dosky vysunutý pracovný stolík pre položenie tabletu alebo notebooku.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 57% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.