Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyOkrem úplne novej Corsy, ktorú šéfovia PSA nariadili postaviť na francúzskej technike, sa na frankfurtskom autosalóne predstavuje aj dôkladne modernizovaná Astra, píše iDNES.cz. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby nedostala úplne nové motory, ktoré nemajú nič spoločné ani s tými doterajšími a dokonca ani s tými od PSA.
Krok je o to prekvapivejší, že modernizovaná Astra vydrží vo výrobe len dva roky. Navyše musí francúzsky koncern PSA, ktorému Opel od roku 2017 patrí, za použitie platformy aj motorov vyvinutých GM platiť licenčné poplatky, čo auto zbytočne predražuje.
Zvyčajne sa automobilky snažia modely inovovať hlavne zvonku, aby pred publikom pôsobili stále občerstvovaným, aktuálnym dojmom. Postaviť vlastne z veľkej časti znova auto, ktoré je na pohľad úplne rovnaké ako predtým, je teda veľmi nezvyčajné.
Na druhú stranu to skvele ukazuje, v ako "nelogickej" dobe sa dnes automobilky v Európe nachádzajú. Predpisy sa menia a tlak na emisnú spôsobilosť spaľovacích motorov je tak extrémna, že všetky sily a financie mieria do boja za nižšie emisie. Opel v tomto prípade ešte musí platiť za licencie použitej techniky pôvodnému majiteľovi (GM), čo sú minuté peniaze navyše.
Niekedy proste sedliacka logika nefunguje. Corsa a Astra sú dva najdôležitejšie modely Opla, každý z nich sa na celkových predajoch podieľa zhruba štvrtinou. Vyvinúť nové auto je otázka miliardových investícií, a tak sa noví majitelia automobilky Opel rozhodli najprv zjednotiť s technikou PSA menšiu Corsu. U nej totiž nutnosť platiť licenčné poplatky predstavuje väčší problém ako u drahšej Astry.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.