Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.09.2019, 11:14

Japonská šialenosť mieri aj do Európy. Chce útočiť na prémiové sedany

Zdá sa, že kopírovanie dizajnu európskych a amerických áut je v Ázii obľúbenou disciplínou.

Japonská šialenosť mieri aj do Európy. Chce útočiť na prémiové sedany
Zdroj: Mitsuoka

Japonská automobilka Mitsuoka si na „okopírovaných“ autách zakladá a považuje ich za akúsi exkluzívnu záležitosť. Najnovšiu generáciu modelu s označením GaluE vyrába dokonca s ľavostranným riadením a ako automobilový šperk ho ponúka aj na území Európy. Jej oficiálne zastúpenie nájdete napríklad aj v Monaku.

Vnímanie automobilového dizajnu je však subjektívna záležitosť. Čo sa niekomu páči, druhý odsúdi a kým sa jeden pri výbere auta rozhoduje podľa použitej techniky, ďalšieho nadchne samotný dizajn auta natoľko, že si ho kúpi bez ohľadu na použitý motor, či reálne schopnosti podvozka a podobne.

​Niekedy je však výrazná extravagantnosť, či príliš polarizujúci dizajn skôr na škodu a z auta robí viac kuriozitu ako reálny bestseller. Niekedy je to však zámer, čo je pravdepodobne aj prípad tejto japonskej automobilky Mitsuoka.

Japonský Rolls-Royce so svetlami z Fiata 500

Mitsuoka sa teda, ako spomíname v úvode, zameriava na exkluzívne a zákazkové karosérie áut, údajne šité na mieru konkrétnemu zákazníkovi prahnúcemu po originalite a výnimočnosti. A ak sa na model zahľadíte, tak treba uznať, že výnimočné sú teda poriadne.

Ak by ste zatúžili po sedane GaluE, stačí zájsť do Anglicka, či Monaka, kde vám automobilka predá verziu s ľavostranným riadením a schválením aj pre naše európske cesty.

Zdroj: Mitsuoka

​Získate tak podivnosť postavenú na technickom základe Nissanu Altima s celkovými rozmermi 4 980 x 1 830 x 1 470 milimetrov, rázvorom dlhým 2 775 milimetrov a pod kapotou pracujúcim benzínovým šesťvalcom s objemom 3,5-litra V6 24V (VQ35DE) z dielní Nissanu (údaje z oficiálnej stránky výrobcu).

Výkon modelu siaha na úroveň 199 kW (270 koní) a krútiaci moment dosahuje hodnotu 251 Nm. Ten sa prenáša cez CVT prevodovku výhradne na predné kolesá. Ako je to s jeho plnením súčasných emisných noriem, nie je známe.

Sebavedomý útok na prémiové sedany

Až doteraz to vyzerá na zaujímavý dizajnérsky a technický počin pre fajnšmekrov. To by však nemohli nastúpiť do kabíny, keďže tá pochádza z predsa len obyčajnejšieho Nissanu. Dojem exkluzivity tak po nastúpení do Mitsuoky rýchlo klesá a vracia nadšeného majiteľa nohami rýchlo späť na zem.

Mitsuoka GaluE je dostupná v piatich odtieňoch laku a dvoch kombináciách koženého čalúnenia (čierna/béžová), škoda len, že na oficiálnych stránkach monackého zastúpenia chýba akýkoľvek cenník k tejto "exkluzivite".

Ako to však pri zákazkových výrobách podobných modelov chodí, pravdepodobne sa aj samotná cena odvíja od ďalších prípadných požiadaviek konkrétneho zákazníka. 

​V konzervatívnej Európe Mitsuoka GaluE predajné rekordy pravdepodobne trhať nikdy nebude, aj tak je však krásnou ukážkou toho, čo všetko dnes dokáže automobilový priemysel ponúknuť.

Ako tvrdí samotná automobilka, jej úlohou je ponúkať jedinečné a nenapodobiteľné autá. To sa jej rozhodne darí, čo myslíte? Ak môžeme poradiť, nenechajte si ujsť ani reklamu na spomínaný sedan vyzdvihujúc jeho originalitu a výnimočnosť. Stojí to za to a možno vás donúti zmeniť naň názor. Ktovie. Video nájdete vyššie.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.