Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.08.2019, 11:10

Nová Škoda Octavia sa predvádza v plnej paráde. Prototypy testujú v Česku

Do odhalenie novej Škody Octavie zostávajú mesiace. Premiéra sa podľa posledných informácií zo zákulisia stihne ešte tento rok.

Hoci debut zažije česká novinka pravdepodobne ešte tento rok, prvé autá dorazia k zákazníkom až neskôr v roku 2020. Redaktor iDNES.cz stretol ľahko maskovaný prototyp štvrtej novodobej generácie modelu na diaľnici pri Mladej Boleslavi.

Škoda novú generáciu svojho prvotného modelu predstaví v roku 60. výročia predstavenia pôvodnej Octavie z roku 1959. Vývojári učia novú Octaviu jazdiť nielen v reálnej prevádzke, ale už tradične ladia dynamické vlastnosti vozidla aj na najslávnejšom okruhu sveta, nemeckom Nürburgringu.

​Octavia musí počkať, kým sa predstaví aj nový Volkswagen Golf, až potom príde jej čas. Na trh sa však dostane asi až koncom leta 2020. Opäť by mal prísť liftback a praktické kombi, ktorý by sa podľa špekulácií malo predstaviť ako prvé.

Prototyp novej generácie Škody Octavia sa pri testoch potuluje taktiež v Česku. Červená Octavia s testovacími registračnými značkami so zelenými písmenami má zakryté znaky Škody, pod ľahkým maskovaním sú však linky a detaily nového prevedenia jasne zreteľné.

Predné svetlá sa rovnako ako pri modeli Scala a faceliftovanom Superbe pretiahnu až k maske, smerom k nej sa tiež zužujú. Pod maskovaním zadných svetiel sú jasne vidieť obrysy svetlometov, ktoré budú zasahovať až do veka kufra kombíku.

Octavia sa má v hierarchii značky posunúť o niečo vyššie než doteraz, má byť opäť väčšia a samozrejme i lepšie vybavená. Priblíži sa tak zas o niečo vyššie postavenej vlajkovej lodi značky, modelu Superb.

​Nová generácia Octavie bude stáť na inovovanom prevedení modulárnej platformy MQB, ktorú využíva aj aktuálny model. Má dostať i mild-hybridnú technológiu, v ktorej 48V systém pomáha spaľovaciemu motoru.

Základným motorom Octavie majú zostať benzínové litrové trojvalce, ťažiskom benzínové ponuky budú potom motory 1,5 TSI a k dispozícii bude tiež dvojliter.

Žiadané turbodiesely zostanú pri zabehnutých objemoch 1,6 a dva litre. Isté je tiež prevedenie na zemný plyn a špekuluje sa tiež o klasickej hybridnej verzii v prevedení plug-in, teda s možnosťou dobíjania trakčnej batérie zo zásuvky.