Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.08.2019, 16:02

Porsche predstavilo očakávanú novinku. Ide o doteraz najsilnejšie SUV z Bratislavy

Najvýkonnejšie prevedenie bude, po vzore Panamery, plug-in hybridná verzia s prídavným elektromotorom.

Porsche predstavilo očakávanú novinku. Ide o doteraz najsilnejšie SUV z Bratislavy
Zdroj: Porsche

Porsche nedávno predstavilo verziu Cayenne Coupé, nové motory tak bude preberať od svojho bežného brata Cayenne, s ktorým zdieľa rovnakú platformu.

Keď teraz teda prichádza hybridná technológia v podobe Turbo S E-Hybird v bežnom prevedení SUV, dostane ju aj štýlovejšie tvarované Coupé. Bežný hybrid so slabším výkonom síce už v bežnom Cayenne dostupný bol, v kupéčku ešte nie a tak je to pre tento modelový typ rovnako novinkou.

​Najvýkonnejšie, najrýchlejšie a aj najdrahšie Porsche Cayenne je odteraz Cayenne Turbo S E-Hybrid. To ponúkne zo štvorlitrového zážihového osemvalca výkon až 404 kW (550 koní) a krútiaci moment 770 Nm.

K tomu sa pridáva elektromotor s ďalšími 100 kW (136 koní) a dokopy ponúkajú potom systémový výkon až na úrovni 500 kW (680 koní) a 900 Nm krútiaci moment.

Dynamika je teda „dychberúca“, SUV zrýchli na stovku už za ohromných 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 295 kilometrov za hodinu. Kto však chce byť „eco friendly“, môže si automobil nabíjať zo siete a dokáže tak najazdiť až 40 kilometrov čisto bez primárnych emisií.

Do toho prichádza maximálna rýchlosť na elektriku 135 kilometrov za hodinu, takže ani jazda po diaľnici nebude nijak obmedzovaná. Elektromotor je vložený medzi motor a osemstupňovú automatickú prevodovku vozidla.

K dispozícii sú potom režimy Hybrid Auto, Sport, Sport Plus a E-Power, čo je režim výlučne na elektriku. Lítium-iónový akumulátor má kapacitu 14,1 kWh. Z nabíjačky s 7,2 kW a 400V je akumulátor nabitý za 2,4 hodiny, z bežnej domácej zásuvky s napätím 230 V a 230 V to potrvá šesť hodín.

Keďže ide o vrcholné verzie, do sériovej výbavy pribudli systémy Porsche Vectoring Plus s prerozdeľovaním krútiaceho momentu, Porsche Dynamic Chassis Control s aktívnymi stabilizátormi alebo špičkové keramické brzdy s 21-palcovými diskami.

Do série patrí aj vzduchové pruženie. Za príplatok sú 22-palcové disky alebo taktiež natáčanie zadných kolies, ktoré zlepší ovládateľnosť a manévrovateľnosť auta. Keďže ide o plug-in hybridné verzie, Porsche dodáva aj nezávislú klimatizáciu, pomocou ktorej si viete „vyklimatizovať“ vozidlo vopred na diaľku.

Pre Cayenne E-Hybrid Coupe ide o novú verziu, ktorá ponúka trojlitrový zážihový šesťvalec so systémovým výkonom 340 kW (462 koní) a 700 Nm krútiacim momentom. Táto verzia dosiahne stovku z nuly za 5,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 253 kilometrov za hodinu.

Aj táto verzia dokáže jazdiť na výlučne elektrický režim 43 kilometrov a keďže sa do ponuky vracia aj bežný Cayenne E-Hybrid, k dispozícii sú celkom štyri hybridné verzie Cayenne.

Základný Cayenne E-Hybrid začína na 91 684 eur, kupé na 95 968 eur. Výkonnejšie Turbo S E-Hybrid štartuje na 172 604 eur a kupé na hranici 176 293 eur. Novinky sa, podobne ako bežnejšie verzie, budú vyrábať priamo v bratislavskom závode.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.