Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.08.2019, 14:38

​Rusi pripravujú zaujímavú novinku. Pôjde o najlacnejší elektromobil na svete

Novinka ruskej firmy má cenovo podliezť aj aktuálne najlacnejší elektromobil s cenou v prepočte asi 7 400 eur.

​Rusi pripravujú zaujímavú novinku. Pôjde o najlacnejší elektromobil na svete
Zdroj: ZETTA

Čína je známa tým, že tu vznikajú automobilky ako na bežiacom páse a často ponúkajú skutočne veľmi lacné automobily. Aspoň v porovnaní s našim slovenským trhom, kde je potrebné spĺňať podstatne prísnejšie normy.

Aj oni sa však prispôsobujú aktuálnym trendom a tak sa aj na čínskom trhu čoraz viac presadzujú elektrické vozidlá, ktoré majú mestá odľahčiť od znečistenia.

​No lacné autá dokážu vyrobiť aj Rusi, čo dokazuje najnovší výtvor spoločnosti ZETTA (Zero Emission Terra Transport Asset) s označením CM1. Novinka má v názve ukryté spojenie City Module 1, čo vopred prezrádza, že ide najmä o model vhodný do preplnenej mestskej premávky.

Snímky, ktoré výrobca vypustil na svet tieto domnienky už len potvrdzujú. Okrem toho, siahnuť chce na aktuálne najlacnejší čínsky elektro-model ORA R1, ktorého cena sa pohybuje v prepočte na úrovni 7 400 eur. Cenovo plánuje CM1 totiž tohto "konkurenta" podliezť.

Podľa predbežných údajov by mal mať ruský elektromobil 3 035 milimetrov na dĺžku,1 600 milimetrov na šírku a rázvor kolies by mal dosahovať dvetisíc milimetrov. Dizajn je podobný kompaktným modelom značky Smart, no výrobcom nešlo o dosiahnutie čo možno najkrajšieho auta - zamerali sa na obratnosť a praktickosť. Do malého auta sa totiž výrobcovi poradilo vtesnať aj druhý rad sedadiel.

Využívaná má byť podvozková platforme s možnosťou vybaviť model štvoricou elektromotorov zabudovaných do kolies (pohon všetkých kolies a výkon 72 kW). Okrem toho má byť ZETTA CM1 schopná získať úpravu a zmeniť sa na automobil pre telesne postihnutých zákazníkov.

​Veľká časť techniky je ukrytá pod podlahou, rovnako ako samotný akumulátor. Ten by mal zabezpečiť dojazd na úrovni 200 kilometrov na jedno nabitie. Automobil má systémy ako ABS a ESP, no vzhľadom na nízku cenu bude potrebné počítať s poriadne "oklieštenou" výbavou.

Vývoj prebiehal za pomoci ruského Ministerstva priemyslu a obchodu, pričom aktuálny prototyp by mal na jeseň prejsť schvaľovacím procesom a certifikáciami, premiéru zažije v novembri a spustenie sériovej výroby by malo byť naplánované už na december 2019. 

Ročne plánuje firma vyrobiť 15-tisíc vozidiel, pričom podľa predbežných údajov by sa cena mala v prepočte začínať na úrovni len 6 200 eur.