Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.07.2019, 14:40

Toto je americká novinka, ktorá ohúrila svet. Cena je pritom až neskutočne nízka

Takmer každý automobilový fanúšik pozná model Corvetta. S príchodom novej generácie sa teraz možnosť vlastniť ho otvára oveľa väčšiemu množstvu ľudí.

Toto je americká novinka, ktorá ohúrila svet. Cena je pritom až neskutočne nízka
Zdroj: Chevrolet

Corvetta bola vždy americká ikona, ktorá bojovala nerovný boj s európskou konkurenciou. Od 50. rokov ostala pri koncepcii s motorom vpredu. Až dodnes. Novinka Corvette C8 prináša revolúciu, a tou je zmena polohy motora.

Ten sa teraz nachádza v strede, a to autu ponúka doslova dokonalé vyváženie či jazdné vlastnosti. Priaznivci tradícií však ešte nemusia skolabovať - pod skleneným krytom sa stále vyníma atmosférický motor, ktorý je dnes už skôr rarita.

Vyše 500 koní bez turba

Konkrétne ide o 6,2-litrový osemvalec s kódovým označením LT2 vychádzajúci z predchádzajúceho LT1, ktorý poháňal model C7. LT2 je však kompletne prepracovaný a disponuje napríklad hliníkovým blokom motora s vložkami z liateho železa a priamym vstrekovaním paliva pracujúceho s tlakom až do 150 barov.

Aby sa nepovedalo, v dobe ekológie vypína aj polovicu svojich valcov. Motor má výkon až 369 kW (502 koní) a 637 Nm krútiaceho momentu. Vysoký krútiaci moment by mal byť dostupný aj v nižších otáčkach. Fanúšikovia trojpedálového uloženia, pripravte si vreckovky. Výkon bude na výhradne zadné kolesá posielať osemstupňová dvojspojková automatická prevodovka od firmy Tremec.

Chevrolet sa chváli hlavne nízkym uložením motora, čo je veľmi prospešné pre zníženie ťažiska auta. Corvetta váži 1 530 kilogramov a ak to niekoho zaujíma, jej batožinový priestor má kapacitu slušných 357 litrov.

Nové uloženie motora znamená aj úplne nový dizajn novinky. Je dlhá 4 630 milimetrov a má svoj unikátny štýl, ktorý má pripomínať stíhačky F22 alebo F35. Ako čerešničku na torte má odnímatelný strešný panel.

Svojrázny interiér a cena

Ešte väčší šok potom predstavuje interiér. Celá kabína je posunutá až 42 centimetrov vpred oproti predchodcovi. Chevrolet prezentuje kabínu ako exkluzívny priestor s kvalitnými materiálmi, ako napríklad pravá oceľ, koža, karbón a hliník. Corvetta dostala úplne nový multimediálny systém, ktorý zahŕňa dva veľké displeje.

Zdroj: Chevrolet

​Pred vodičom sa nachádza 12-palcová obrazovka, na ktorej sa menia zobrazované informácie podľa jazdného režimu. Druhý displej slúži infotainmentu v centre palubnej dosky, no oba majú omnoho lepšiu odozvu a grafiku vďaka prepracovanej digitálnej architektúre GM. Tá používa menej káblov, čo celý systém výrazne zrýchlilo.

Ďalej má vodič k dispozícii napríklad bezdrôtové nabíjanie telefónu, vyhrievanie volantu, 10-reproduktorový prémiový audiosystém Bose v základe (14 reproduktorov za príplatok), merač dát o zrýchlení, preťaženiach a takisto kameru, ktorá vašu jazdu nahráva.

A koľko toto všetko stojí? Držte sa. Cena by mala štartovať pod hranicou 60-tisíc dolárov (asi 53-tisíc eur), avšak bez tamojšej dane. No stále je to za takýto kus auta priam neskutočná cenovka, ktorá poteší nielen fanúšikov tejto ikony, ale priláka aj nových.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.