StoryEditor

BMW mi zachránilo život, preto som značke stále verný, hovorí známy DJ EKG

17.07.2019, 13:10
Tretí diel letného mini-seriálu "Moje prvé auto" ovládol úspešný slovenský DJ EKG, vlastným menom Miroslav Ecker.

Najazdí tisíce kilometrov mesačne a jeho život je hudba. Vlastným menom Miroslav Ecker, no pre mnohých známy najmä pod prezývkou DJ EKG, sa narodil v Nitre, kde tiež začalo aj jeho hudobné či rezidentné pôsobenie. Od roku 2003 sa profesionálne venuje hudbe, kedy ako rezident malého klubu začal objavovať tajomstvá DJingu.

Už v tom čase vynikal jeho energický hudobný prejav, charizma a dynamická selekcia skladieb. Precízny mixing a práca s djským pultom sa rozniesla veľmi rýchlo a aktuálne je považovaný za technicky najlepšieho DJa na Slovensku.

Za dekádu svojho pôsobenia na scéne dokázal viac úspechov - napríklad ako jediný na Slovensku odprezentoval svoj oficiálny DJský rekord. V roku 2015 predstavil projekt EKG Solo, kde odohral nepretržitý 12-hodinový set. V roku 2015 stihol DJ EKG odprezentovať svoje vystúpenia na ostrove Ibiza v clube Ocean Beach ci v chorvátskom Zrče v clube Noa Beach.

Stihol tiež supportovať popredné svetové DJské mená ako Axwell, Cedric Gervais,Cosmic Gate, Dimitri Vegas Like Mike, Deorro, Don Diablo, Kryder,Nicky Romero, Tujamo či Roger Sanchez.

V ďalšom dieli nášho letného mini-seriálu "Moje prvé auto" sme Miroslava Eckera (DJ EKG) vyspovedali a prezradil nielen to, čo ho prinútilo vymeniť prvé auto, ale aj prečo je verný značke BMW.

Aké boli vaše prvé skúsenosti so šoférovaním a kedy?

...úplne prvé skúsenosti, boli klasicky jemne "nelegálne", keď som ako študent strednej školy chodil jazdiť s otcom na prázdne dedinské cesty a tam si skúšal ako vôbec šoférovanie funguje. :) Samozrejme hneď v deň mojich osemnástich rokov bola vypísaná prihláška do autoškoly. Šoferovanie bolo v našej rodine základ a som tomu naozaj rád.

Aké bolo vaše úplne prvé auto?

Mal som požičanú od rodiny Felíciu, ale v roku 2006 som si našetril peniaze a kúpil som si Škodu Fabia. Na tú dobu mala už posilňovač riadenia a o pár mesiacov som vymenil autorádio za kúsok s USB portom. To bola veľká vec na tú dobu.

Kúpili ste si ho sám?

Áno, už vtedy som si na to zarobil ako DJ a poctivou prácou po nociach. Hrával som asi štyrikrát do týždňa a naozaj odkladal každú korunu.

Ako dlho ste si ho nechali a za aké auto ste ho prípadne neskôr vymenili?

Auto som mal asi päť rokov a postupne prešlo klasickým mladíckym upgradeom. Demontoval som si lakťovú opierku, ktorá sa zlomila a musel som si pod ňu dávať drievka, aby mi vôbec vydržala. Už na tú dobu som jazdil veľa a pri najazdených asi 300-tisíc kilometroch malo auto už posledný dych.

DJ EKG (Miroslav Ecker)

​​Chystal som zmenu, ale nemal som odhodlanie. Až som raz neubrzdil a po jemnom ťuknutí do iného auta, prišlo znamenie, že je čas meniť. V roku 2011 som si kúpil svoje prvé BMW a to kompaktný rad 1.

Prvé auto sa často spája aj s množstvom zážitkov, spomínate si na nejaký?

Na "jednotkové" BMW nemôžem zabudnuť viac, než na Fabiu. Práve tento týždeň mi totiž prišla správa od známeho, ktorému som jednotku predal. Poslal mi obrázok, kde je na aute 500-tisíc kilometrov bez poškodenia.

Naozaj ma toto auto nenechalo nikde. Mal som na ňom osemnástky kolesá, čo vyzeralo neskutočne dobre. Bola to 120-ka, čiže po podradení BMW naozaj ťahalo a malo brutálnu spotrebu. Jednoducho toto auto si zapamätám navždy. Kúpil som ho keď malo niečo cez stotisíc kilometrov a naozaj po ďaľších tristotisíc kilometroch tomu nič nebolo. Krásna éra.

DJ EKG (Miroslav Ecker)

Ako sa z pohľadu vodiča hodnotíte?

Aktuálne najazdím desaťtisíc kilometrov mesačne, čiže trávim v aute dosť času. Avšak aj po takom odjazdenom čase, je pre mňa auto naozaj relax. Je to moja pracovňa, moje štúdio, proste mám to fakt rád. Ak sa ponáhľam niekde na hranie, viem byť dynamický šofér, ale som stále obozretný.

Obľubujete rýchlu, alebo radšej opatrnejšiu jazdu?

Pre pár rokmi som mal skoro smrteľnú autonehodu, takže snažím sa byť dosť predvídavý. V roku 2016 do mňa narazilo auto v protismere na diaľnici, takže aj keď predbieham už si dávam pozor. Počúvam dopravný servis a naozaj si dávam bacha v obciach na rýchlosť. Už akosi viem, kde merajú po Slovensku, takže podľa toho jazdím.

Akou najvyššou rýchlosťou ste išli a spomínate si aj na nejakú prvú pokutu?

Na prvú pokutu... to bolo dávno, ale v nejakej obci a paradoxne za rýchlosť. Keď som skúšal nové auto tak som skúsil 220 kilometrov za hodinu, či potiahne, a výsledok bol prekvapivý.

Aké autá sa vám najviac páčia - nejaké vysnívané?

Mal som obdobie, že sa mi páčili SUV. Potom som sníval o Audi A7 a to som si aj splnil. Avšak aktuálne sa mi páči napríklad Audi Q8, no stále som verný značke BMW. Po tom, ako mi auto zachránilo život, som o tom aj po duchovnej stránke presvedčený.

Čo máte aktuálne v "garáži"?

Momentálne vlastním BMW 420d Gran Coupé

Plánujete kúpu niečoho nového?

Blížim sa k najazdeniu dvestotisíc kilometrov, ale určite zvolím značku BMW - možno rad 5. I keď sedmičkový rad je väčší komfort, budem to riešiť asi až o rok.

Čo by ste odkázal dnešným vodičom?

Nech predvídajú situácie, nepijú za volantom a ak niekoho vozia, nech sú za nich viac zodpovedný ako za seba.

01 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-19 12:46:22 - Feat.: - Title: Korčoka lákali do maďarského rádia. „Neurobil som to,“ hovorí pre HN a spomína červenú čiaru a pád do bahna 04 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 05 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 20:14