Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.06.2019, 15:38

Aktuálne najkrajšie BMW. Zo štýlovej "osmičky" sa stalo praktické rodinné auto

  • BMW radu 8, známe z 90. rokov, získalo vo svojej novej generácii poriadny zástup dostupných karosárskych verzií.
  • V minulosti bolo dostupné výhradne ako kupé, dnes sú to okrem neho ďalšie tri prevedenia - M8, Cabrio a teraz i Gran Coupé.
Aktuálne najkrajšie BMW. Zo štýlovej "osmičky" sa stalo praktické rodinné auto
Zdroj: BMW

BMW tento rok predstavuje jeden model za druhým, pričom aktuálne je to rozšírenie štýlovej rodiny osmičkového radu. Za uplynulé mesiace nám rukami stihlo prejsť prevedenie kupé i kabrio, pričom sme pozitívnejšie hodnotili práve verziu s absenciou pevnej strechy. Má vyváženejšie krivky a majiteľovi prinesie podstatne viac zážitkov, hoci ani bežné kupéčko vás nepochybne nesklame. 

Teraz prichádza verzia Gran Coupé z úplne iného súdka a prekvapivo, je to to najlepšie, čo mohla automobilka s "osmičkou" urobiť. Štvordverový variant sa s istotou radí medzi najkrajšie BMW súčasnosti, ak nie na samotný vrchol pomyselného rebríčka. V podstate sedan so zníženou strechou (označenie štvordverové kupé) zaujme ladnými krivkami, siluetou a už nie tak mohutne pôsobiacou zadnou časťou.

​Predok novinky je totožný s kupé verziou po A-stĺpiky, nechýba jej teda dostatok agresivity. Tú umocňuje vo verzii M850i ešte niekoľko ďalších prvkov, ako napríklad veľké disky kolies, agresívnejšie nárazníky, zadný difúzor či výraznejšie koncovky výfuku.

Auto narástlo v každom smere, na dĺžku meria 5 082 milimetrov, na šírku je to 1 932 milimetrov, na výšku 1 407 milimetrov a rázvor má 3 023 milimetrov. Aj napriek tomu sa však nijak výrazne nezvýšil objem batožinového priestoru, ktorý má "len" o 20 litrov viac s hodnotou 440 litrov, čo podľa značky postačí na prevoz troch golfových vakov. Oproti kupéčku je potom Gran Coupé ťažšie len o 70 kilogramov, čo zapríčinilo bohaté využívanie hliníkových dielov.

V kabíne sa v prednej časti taktiež veľa vecí oproti ostatným verziám nezmenilo. Nechýba dvojica obrazoviek - digitálny prístrojový štít a displej infotainmentu v centre palubnej dosky. Samozrejmosťou je teraz prítomnosť zadných sedadiel, ktoré predstavujú dve plnohodnotné a jedno (stredné) núdzové sedadlo. Priestoru by malo byť na nohy dosť, mierne obmedzenia je zrejme možné čakať nad hlavou - kvôli zvažujúcej sa streche smerom k zadnej časti.

K dispozícii budú, podobne ako pri ostatných karosárskych verziách radu 8, benzínové i naftové motorizácie. Benzínový základ tvorí prevedenie 840i s pohonom zadnej nápravy, trojlitrovým objemom šesťvalca a výkonom 250 kW. Rovnaký motor je v ponuke aj s pohonom všetkých kolies xDrive a špičku tvorí (zatiaľ) motorizácia 850i xDrive.

​Tá je štandardne kombinovaná s pohonom všetkých kolies a pod kapotou bude pracovať 4,4-litrový osemvalec s výkonom 390 kW. Naftové zastúpenie predstavuje šesťvalcový trojliter 840d xDrive s výkonom 235 kW a pohonom všetkých kolies. Všetky verzie je možné dostať výhradne s automatickou osemstupňovou prevodovkou.

Najvýkonnejšie BMW 850i xDrive Gran Coupé zrýchli na stovku už za 3,9 sekundy a maximálku má tradične stanovenú na 250 kilometrov za hodinu. Na jazdné dojmy si ešte budeme musieť počkať. Model bol primárne navrhnutý pre ázijský trh, no jeho prítomnosť si užijeme aj doma v Európe. Cena zatiaľ nie je známa.