Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.06.2019, 14:20

BMW predstavilo svoj najrýchlejší model. Na stovku šprintuje za takmer tri sekundy

Vrcholná verzia "osmičky" s označením M8 prichádza nielen ako kupé či kabrio, ale aj s prívlastkom Competition a zrýchlením už za 3,2 sekundy.

BMW predstavilo svoj najrýchlejší model. Na stovku šprintuje za takmer tri sekundy
Zdroj: BMW

Je tu čas, na ktorý čakali asi všetci priaznivci starej osmičky generácie E31 preslávenej v 90. rokoch. BMW totiž konečne predstavilo svoj prvý M model radu 8 na generácii G15. Prichádza rovno pre oba súčasné karosárske varianty, teda sa dočkalo vylepšenia techniky ako kupé, tak aj kabriolet.

Aby toho nebolo málo, do tretice aj vo výkonnejšej a ostrejšej verzii s prívlastkom Competition, podľa vzoru BMW M3, M4, M5 a M6. Keďže BMW M8 je v hierarchii modelov divízie M najvyššie, máme tu vôbec najrýchlejšie šprintujúce BMW na stovku v histórii.

​BMW M8 kupé aj kabriolet prichádzajú s interným označením F91 a F92, teda rovnako ako BMW M5 sa vzdali označenia s písmenkom G. To však nie je všetko, už onedlho totiž spoznáme aj tretí karosársky štvordverový variant Gran Coupé, v ktorom tiež bude k dispozícii verzia M8.

Novinku značka ladila okrem slávneho Nürburgringu aj na testovacom okruhu Miramas na juhu Francúzska, alebo v zimnom testovacom centre Arjeplog. Tou iste najdôležitejšou zmenou voči bežnejšej verzii M850i (test verzie Coupé nájdete TU, Cabrio pribudne cez víkend) je motor. Ide síce tiež o 4,4-litrový zážihové preplňovaný osemvalec spojený s 8-stupňovým automatom, no výkonové parametre sú na úrovni M5.

V reči čísel tu teda máme až 441 kW (600 koní) a 750 Nm krútiaceho momentu pre bežnú verziu a 460 kW (625 koní) a rovnakých 750 Nm pre prevedenie Competition.

Dynamika je jednoznačná, bežné verzie zrýchlia na stovku za 3,3 sekundy (kupé), respektíve 3,4 sekundy (kabriolet). Výkonnejšie BMW M8 Competition zvláda disciplínu za 3,2 sekundy (kupé) a 3,3 sekundy (kabriolet). Verzia M8 Competition kupé je tak vôbec najrýchlejšie akcelerujúce BMW v histórii (zo sériových modelov BMW).

Zdroj: BMW

​Vstrekovací tlak je na úrovni 350 barov a chladenie má dva vysokoteplotné okruhy, vlastný chladič pre motorový olej a olej v prevodovke. Pohon všetkých kolies M xDrive má rovnako ako v modeli BMW M5 aj režim 2WD, teda len pohon zadnej nápravy.

Podvozok obsahuje napríklad kované ramená alebo oceľovú výstuhu v tvare X na zadnej náprave. V sérii je aj špičkový M adaptívny podvozok. Tento fakticky GranTourismo/superšport stojí na 20-palcových diskoch, vpredu s rozmermi pneumatík 275/35 a vzadu s pneumatikami 285/35. Všimnite si ten nepatrný rozdiel rozmerov pneumatík, len 10 milimetrov. Prekvapivé, však?

​Za príplatok sú dostupné aj vynikajúce karbón-keramické brzdy. O novom brzdovom systéme s elektronickým aktívnym členom pre zmenu naladenia ich účinku posilňovača sme už informovali. Špecifický dizajn pre vrcholné športiaky M8 je viditeľný zvonku aj zvnútra. V štandardnej výbave je aj head-up displej, parkovací asistent alebo BMW Live Cockpit Professional displej. Cenu nemajú zatiaľ ani na nemeckom konfigurátore, takže si budeme musieť ešte chvíľku počkať.

BMW spolu s autami predstavilo aj špecifické časti M Performance Parts, ktoré spravia z bežnej M8 skutočne zaujímavý kúsok. K dispozícii je napríklad volant s karbónovými pádlami, športové brzdové platničky, karbónová maska chladiča alebo karbónový kryt na motore s účelom zníženia hmotnosti a zvýšenia štýlovosti modelu.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.