Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.06.2019, 13:16

Takto vyzerá špičková Škoda Mountiaq s chladničkou v interiéri. Má to však háčik

Mnohí by si tento atraktívny český pick-up vedeli predstaviť jazdiť po cestách, no to sa určite nestane.

Takto vyzerá špičková Škoda Mountiaq s chladničkou v interiéri. Má to však háčik
Zdroj: Škoda

V poradí už šiesty študentský projekt, o ktorom sme vás nedávno informovali, je už vo finále a automobilka na svojom webe zverejnila aj jeho konečnú podobu. Na vývoji a výrobe štúdie Škoda Mountiaq sa podieľalo celkom 35 žiakov firemného učilištia zo siedmich rôznych študijných odborov, ktorí spolupracovali s učiteľmi a odborníkmi priamo zo Škoda Auto.

Vyše 2000 hodín práce

Meno modelu má evokovať chuť na dobrodružstvo, offroadový charakter a podčiarkuje tiež spojenie vozidla pre moderný životný štýl s každodennou vysokou úžitkovou hodnotou pickupu.

Prednú časť zdobí nielen mohutný bezpečnostný nárazník s navijakom, ale aj LED svetlomety či prídavné svetlá osadené v nárazníku. Maska chladiča získala oranžové doplnky vo výplni a pribudlo zdvihnuté nasávanie vzduchu či strešná LED rampa.

"Vlastnoručná stavba vozidla Škoda Mountiaq bola jedinečnou príležitosťou pre nás všetkých. Mohli sme uplatniť svoje teoretické vedomosti v praxi," hovorí Petr Zemanec, jeden zo žiakov zúčastňujúcich sa tohto ročníka projektu.

"Ťažili sme tiež z nových kontaktov, ktoré sa nám podarilo nadviazať naprieč všetkými profesijnými skupinami. Na viac ako 2000 hodín, ktoré výroba tohto jedinečného pick-upu zabrala, nikdy nezabudneme," dopĺňa.

Potom, čo bol definitívne stanovený dizajn, začala v januári praktická realizácia. Karosárske a lakovnícke práce prebiehali súčasne, aby bolo možné vozidlo dokončiť do mája. Žiaci začali zosilnením karosérie, následne odstránili z modelu Kodiaq (z ktorého novinka vychádza) strechu a vyrobili zadnú stenu pre kabínu vodiča i nová zadné a bočné okná.

Za kabínou nastali najväčšie zmeny - je tu ložná plocha, pod ktorou sa nachádzajú praktické dodatočné skryté odkladacie priestory. Žiaci zároveň skrátili a rozšírili dvere a prispôsobili ich teraz celkovo línii vozidla. Zaujímavým doplnkom sú zabudované stúpadlá na prahoch dverí a jednou z najväčších výziev projektu bola pre žiakov integrácia plne funkčného zadného výklopného veka.

Zdroj: Škoda

​Kreativita žiakov sa potom prejavila aj na osvetlení ložnej plochy, masky chladiča, loga na kapote či motorového priestoru. Predné dvere premietajú na vozovku logo značky ŠKODA.

Lepšie vlastnosti v teréne

Škoda Mountiaq je okrem iného prvé vozidlo vychádzajúce z modelu Kodiaq. Rozmerovo je 4 999 milimetrov dlhé, 2 005 milimetrov široké a 1 710 milimetrov vysoké. Rázvor potom dosahuje hodnotu 2788 milimetrov a hmotnosť tohto štýlového pick-upu je 2 450 kilogramov.

Žiaci však zabezpečili novinke lepšie jazdné vlastnosti mimo spevnených ciest zvýšenou svetlú výšku (zhruba o 10 centimetrov - celkom 29 centimetrov) v porovnaní s Kodiaqom Scout, ktorý sa vyznačuje ako "offroadová" verzia modelu.

Dosiahli to aj prostredníctvom 17-palcových kolies Rockstar II obutých do špeciálnych pneumatík s vysokým terénnym vzorom. Pod kapotou sa potom nachádza nezmenený, obľúbený benzínový motor 2,0 TSI s maximálnym výkonom 140 kW (190 koní). Kombinovaný je so sedemstupňovým DSG automatom. Navijak a špeciálne pre neho vyvinutý držiak znesie enormné zaťaženie pri nasadení v ťažkom teréne.

Rovnako ako pri predchádzajúcich žiackych autách dokazujú účastníci aj tento rok pomocou malých detailov pestrosť svojich nápadov. K nim sa radí napríklad svietiace logo ŠKODA na strope, integrovaná chladnička, ozdobné prvky z 3D tlačiarne na kolesách alebo dve vysielačky, ktoré sú súčasťou výbavy a pri skupinovej jazde v teréne sa určite zídu. Veľkou zaujímavosťou tohtoročného modelu je unikátne logo vyšité do operadiel predných sedadiel. V kabíne potom nájdeme aj oranžové prešívanie zladené s lakom exteriéru.

Nechýbajú tradičné Simply Clever vychytávky a infotainment systém Columbus doplnený o špeciálny audiosystém: k reproduktorom s výkonom 320 Wattov dodali zosilňovač a subwoofer s výkonom 2000 Wattov.

Ako to už býva pri projektoch študentov Škody, hoci je auto skutočne atraktívne a mnohí by jeho prítomnosť na trhu ocenili, do sériovej výroby sa určite nedostane. Značke by jeho výroba zmysel príliš nedávala. Poslúži preto výhradne ako prezentácia skvelých schopností žiakov učilištia Škoda.