Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.05.2019, 16:43

Škoda predstavila v Bratislave dôležité novinky. Medzi nimi aj prvý elektromobil

  • Značka Škoda nastupuje na vlnu elektrifikácie s ozančením iV.
  • Prvými modelmi sú plne elektrické Citigo e iV a tiež faceliftový plug-in hybridný Superb iV.
Škoda predstavila v Bratislave dôležité novinky. Medzi nimi aj prvý elektromobil
Zdroj: Škoda Auto

Česká automobilka Škoda Auto si vybrala na prezentáciu svojich dôležitých noviniek aktuálne prebiehajúce IIHF Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2019. Tie prebiehajú v Bratislave, pričom značka je už tradične hlavným sponzorom.

Aj to bol jeden z dôvodov, prečo práve do hlavného slovenského mesta priniesla modernizovaný Superb či jeho plug-in hybridné a terénne prevedenie, ale i vôbec prvý model s čisto elektrickým pohonom. 

"Vstup do éry E-mobility je pre značku Škoda dôležitým krokom do budúcna. Vozidlá Superb iV s plug-in-hybridným pohonom a Citigo e iV sú len začiatkom. Už v roku 2020 bude nasledovať prvé čisto elektrické vozidlo Škoda na báze modulárnej platformy pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen,"  povedal Christian Strube, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto zodpovedný za oblasť Technického

Prvý "nevlastný" elektromobil značky

Automobilka predstavila v Bratislave svoj prvý elektromobil, avšak nejde o model vyrábaný výhradne pre tento ekologický pohon. Škoda totiž mierne prepracovala dizajn a zmenila pohon svojho najmenšieho automobilu - Škody Citigo, ktorá teraz dostala prívlastok e iV.

Novinka je vybavená elektromotorom s výkonom 61 kW, čo plne postačuje pre mestské jazdy a občasné presuny medzi mestami. Dojazd na jedno nabitie 36,8 kWh lithium‑iontovej batérie je 265 kilometrov v režime WLTP.

Po vyčerpaní elektrickej energie je možné batériu dobiť pomocou kábla kombinovaného nabíjacieho systému (CCS) na rýchlonabíjacej stanici na jednosmerný prúd s výkonom 40 kW na 80 percent kapacity už za jednu hodinu. Maximálny točivý moment je 210 Nm a ako je pri elektromobiloch známe - je k dispozícii už od "nulových" otáčok. Pružné zrýchlenie zo 60 na 100 kilometrov za hodinu zvláda za 7,6 sekúnd, zrýchlenie z nuly na stovku trvá 12,5 sekúnd a maximálka je 130 kilometrov za hodinu.

Zdroj: Škoda Auto

​Citigo e iV je v ponuke výhrade v päťdverovej karosárskej verzii a vo výbavovom stupni Style. Od bežnej verzie sa odlišuje hlavne na prednej strane s typickou maskou chladiča vo farbe vozidla a prepracovaný bol i predný nárazník. Aj napriek skutočne kompaktným rozmerom ponúka najmenšia škodovka dostatok priestoru v interiéri pre štyroch cestujúcich a batožinový priestor s objemom 250 litrov (po sklopení zadných sedadiel 923 litrov).

Superb v najlepšej kondícii

Škoda Superb patrí nepochybne ku kráľom priestrannosti vo svojej triede. Teraz však okrem skutočne veľkolepého priestoru prináša aj prepracovaný dizajn, nové technológie a výbavy či dokonca plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo.

Superb s prívlastkom iV bude rovnako ako všetky modely Superb vyrábané v závodý v Kvasinách, pričom ide o vôbec prvé vozidlo s plug-in-hybridným pohonom značky. Novinka kombinuje benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 koní) s elektromotorom s výkonom 85 kW. V spoločnej kombinácii dokážu ponúknuť systémový výkon 160 kW (218 koní), čo umožňuje ekologickú jazdu bez obmedzenia dynamiky.

Zdroj: Škoda Auto

​Batéria má kapacitu 13 kWh a na čisto elektrickú energiu dokáže prejsť Superb iV až 55 kilometrov podľa režimu WLTP. Je možné ju nabiť z bežnej domácej zásuvky, wallboxu, počas jazdy na benzín alebo rekuperáciou brzdnej energie.

V kombinácii s benzínovým motorom je dojazd až 850 kilometrov. Okrem plug-in-hybridného pohonu sú v ponuke samozrejme aj klasické verzie - dva naftové a tri benzínové motory s výkonom od 110 kW (150 koní) do 200 kW (272 koní). Kombinované sú so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým DSG automatom.

Vrcholný model značky zaujme okrem iného aj novými technológiami a kvalitnejším interiérom. Ako prvý nesie Superb aj špičkové Full LED matrixové svetlomety a premiéru má aj niekoľko nových asistenčných systémov, medzi ktoré patrí napríklad prediktívny tempomat.

​Vzhľad bol vylepšený o novú masku chladiča, nové nárazníky a medzi zadné svetlomety pribudol nápis ŠKODA podľa nového dizajnového jazyka a vzoru Škody Scala. V kabíne nájdeme chrómové prvky, nové poťahy sedadiel a farebné kontrastné prešitie. Automobilka nezabudla ani na veľkorysý priestor a kufor s objemom 625 litrov pri klasickom prevedení, 660 litrov pri verzii kombi.

Štandardne je dodávaný navigačný systém AMUNDSEN s osempalcovým displejom alebo na želanie systém COLUMBUS s 9,2-palcovým displejom a podporou ovládania gestami. Na želanie je možné kombinovať AMUNDSEN aj s digitálnym prístrojovým štítom pred vodičom. Služby a prístup k mobilným službám Škoda Connect je prvý rok zdarma. Patrí sem napríklad Proaktívna servisná služba, Služby vzdialeného prístupu k vozidlu (Remote Access) a služby špecifické pre hybridnú verziu, ako napríklad diaľkové Dobíjanie alebo Klimatizácia.

Okrem bežnej verzie bola predstavená luxusná verzia L&K s kvalitnejšími materiálmi a vypracovaním, športovo ladené prevedenie Sportline a rovnako má prísť aj úplne nová "terénna" verzia Scout s prídavným oplastovaním, prepracovanými nárazníkmi, krytom pohonného ústrojenstva a zväčšenou svetlou výškou o 15 milimetrov. Štandardne disponuje Superb Scout pohonom všetkých kolies a voličom jazdných režimov Driving Mode Select. Pod kapotou môžu pracovať výhradne najvýkonnejšie verzie naftového a benzínového agregátu (výkon 190 a 272 koní).