Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.05.2019, 12:32

Jeden z kľúčových modelov Audi je teraz ešte lepší. Prešiel rôznymi zmenami

Značka hovorí, že vylepšené Audi A4 bude ešte športovejšie a modernejšie než v minulosti. Veľkú úlohu tu však zohráva elektrifikácia - mild-hybridný systém.

Jeden z kľúčových modelov Audi je teraz ešte lepší. Prešiel rôznymi zmenami
Zdroj: Audi

Automobilka z Ingolstadtu predstavila verejnosti modernizovanú a športovejšiu Audi A4. Ide pritom o jeden z ťažiskových modelov značky, ktorý sa rozhodol výrobca po štyroch rokoch zdokonaliť. 

Novinka teraz pôsobí ešte dynamickejšie a hodnotnejšie než v minulosti - maska chladiča Singleframe je širšia a osadená nižšie, pribudli horizontálne línie zvýrazňujúce šírku auta, siluetu definujú následne výrazne modelované „svaly“ nad blatníkmi a medzi nimi ležiaca, nižšie položená bočná linka. Spolu vytvárajú kontúry signalizujúce gény legendárneho prvého modelu Audi quattro.

​Už v sérii teraz dostanete s Audi A4 LED svetlomety, pričom za príplatok sú k dispozícii aj špičkové Matrix LED s adaptívnymi diaľkovými svetlami. Základné prevedenie má označenie Basis, pokračuje Advanced a štýlové S line. Špecifický dizajn majú následne športové verzie Audi S4 a terénnejšie A4 Allroad Quattro. K dispozícii je celkom 12 farieb laku, medzi ktorými nájdeme aj nový odtieň Terra Grey.

Digitálizácia a prepojenie

Malou modernizáciou prešiel i luxusný interiér s pekným dizajnom, ako je to už pri Audi zvykom. V strede prístrojového panelu je k vodičovi mierne natočený veľký dotykový displej MMI touch, ktorý tvorí centrum nového systému ovládania. Nové komplety interiéru design selection a Interieur S line sa dajú voľne kombinovať s líniami exteriéru. V tme dodáva interiéru akcenty komplet ambientného osvetlenia.

Displej MMI touch disponuje akustickou spätnou väzbou a preberá funkciu doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI na stredovej konzole. Dotykový displej má uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca) a vďaka jednoduchej čistej grafike uľahčuje používateľom samotné ovládanie. Hlasové ovládanie prirodzenou rečou, ktoré je ďalšou funkciou nového systému, rozumie mnohým formuláciám z bežnej reči. Pre milovníkov kvalitnej hudby nechýba ani osadenie Bang & Olufsen prémiového audiosystému s 3D ozvučením.

Kabínu dopĺňajú priamo pred vodičom v sérii dva čiastočne analógové združené prístroje s displejom informačného systému vodiča a – v kombinácii s MMI plus – plne digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit plus s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) a trojicou rozličných zobrazení.

Obmena motorov a skvelý podvozok

Na začiatku predaja v Európe bude Audi A4 so šiestimi turbokompresorom prepĺňanými motormi s priamym vstrekovaním paliva – troma benzínovými TFSI a troma naftovými TDI. Ich výkonové rozpätie siaha od 110 kW (150 koní) do 255 kW (347 koní) – od Audi A4 35 TFSI až po Audi S4 TDI. Onedlho však ponuku rozšíria aj ďalšie dva naftové motory 30 TDI a 35 TDI.

Tri motory budú od začiatku predaja vybavené systémom mild-hybrid (MHEV) na 12-voltovej báze, ktorý znižuje spotrebu paliva a súčasne zvyšuje komfort. V krátkom časovom odstupe budú nasledovať dva ďalšie. V bežnej každodennej premávke môže systém MHEV podľa individuálnych meraní Audi znižovať spotrebu paliva až o 0,3 litra na sto kilometrov.

Zdroj: Audi

​Pre každú zo šiestich počiatočných motorizácií je k dispozícii optimálne prevodové ústrojenstvo – buď 6-stupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic alebo 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic, v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies. S výnimkou základného motora TFSI majú všetky verzie sériovo automaticky radiacu prevodovku (S tronic alebo tiptronic). Benzínový motor 35 TFSI s výkonom 110 kW (150 koní) sa dodáva s manuálnou prevodovkou, rovnako ako 40 TDI s výkonom 140 kW (190 koní) a pohonom predných kolies.

Zákazníci si môžu okrem štandardného podvozku objednať aj ďalšie vyhotovenia, vrátane adaptívnych podvozkov. Je to jednak komfortný podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia, ktorý má oproti štandardnému podvozku o 10 milimetrov zmenšenú svetlú výšku a druhým je športový podvozok, ktorý má zmenšenú svetlú výšku o 23 milimetrov. Obidva adaptívne podvozky sú prepojené so systémom Audi drive select.

Okrem podvozka tento systém regulácie jazdnej dynamiky ovplyvňuje aj charakteristiku dynamického riadenia, automatickej prevodovky a škrtiacej klapky. Prostredníctvom Audi drive select môže vodič nastaviť 5 rozličných profilov fungovania týchto systémov.

Modely Audi A4 a modely S4 s motorom TDI sa začnú predávať v Nemecku a v Európe na jeseň tohto roku. Cena začína v Nemecku na sume 35 900 eur za prevedenie 35 TFSI sedan s automatickou predovokou S tronic.