StoryEditor

Mercedes chce poraziť BMW. Vrcholné SUV vám pomôže s umývaním auta

19.04.2019, 06:45
Najluxusnejšie SUV od Mercedesu ponúkne výkonné motory, skvelý podvozok a tiež nový systém Carwash.

Mercedes tento týždeň predstavil svetu na autosalóne v New Yorku úplne novú generáciu obľúbeného a v ponuke značky dokonca vrcholného športovo-úžitkového modelu s označením GLS. To prevzalo luxusné SUV v roku 2016, keďže dovtedy nieslo meno len v skratke - GL. 

Tretia generácia Mercedesu-Benz GLS je vrcholom ponuky, ak hľadáte prémiové SUV s trojcípou hviezdou na kapote. Nedávno sa svetu ukázalo i BMW X7, úplne nové SUV, ktoré bude ohrozovať novinka od Mercedesu pravdepodobne najviac.

Prednú časť zdobí veľká maska chladiča a špičkové Multibeam LED svetlomety (príplatkové), ktoré v sebe ukrývajú až 112 samostatných diód. Vylepšením prešiel aj aerodynamický odpor Cx, ktorý je teraz len na hodnote 0,32 - prinesie to tichšiu jazdu pri vyšších rýchlostiach.

​Mamut narástol oproti predchodcovi o ďalších 77 milimetrov na dĺžku (celkom 5 207 milimetrov) a rázvor bol predĺžený o 60 milimetrov ( celkom 3 135 milimetrov). Vďaka tomu je auto nielen mohutnejšie, ale ponúka podstatne viac priestoru v kabíne - najmä pre pasažierov na zadných sedadlách. Tie sú riešené "samostatne" a môžete si ich nastavovať dokonca elektricky.

Technologická špička?

K dispozícii je aj tretí rad sedadiel, ktorý však budete využívať najmä v prípade prevozu detí. Na zhodnotenie miesta si musíme počkať do osobného stretnutia s novinkou. Samozrejmosťou je tu už dvojica 12,3-palcových displejov so známym "revolučným" MBUX infotainment systémom s možnosťou ovládania hlasom. Ten sa mimochodom vďaka funkcii "fuzzy logic" dokáže učiť zvyky svojho majiteľa.

Radenie je riešené voličom na mohutnom stredovom tuneli, rovnako tak tu nájdeme aj dotykovú plochu pre ovládanie infotainmentu. Mercedes stále nedal zbohom klasickým hardvérovým tlačidlám, čo si ceníme a zastupujú nastavenie funkcií klimatizácie či ďalších individualizácií na stredovom tuneli.

Okrem množstva najmodernejších bezpečnostných a asistenčných systémov, ktoré sa dnes v automobile môžu nachádzať, prichádza Mercedes-Benz GLS so systémom Carwash. Nie, nečakajte, že sa novinka samostatne automaticky umyje. Systém má majiteľovi len uľahčiť a spríjemniť proces očisty vozidla a to niekoľkými prvkami.

Aktiváciou systému dôjde ku sklopeniu spätných zrkadiel, zapne sa 360-stupňová parkovacia kamera, podvozok sa nastaví do najvyššej možnej výšky (lepšie sa umyjú podbehy auta) a zároveň sa skráti rozchod kolies. Okrem toho sa deaktivuje dažďový snímač, klimatizácia zapne vnútorný obeh a zatvoria sa všetky otvorené okná či strešné okno. Vypnutie režimu Carwash nie je potrebné, dôjde k nemu automaticky po presiahnutí 20 kilometrovej rýchlosti.

Mercedes-Benz

Pod kapotou mild-hybrid

Skvelou správou na úvod je, že v útrobách vozidla sa nebude nachádzať žiadny štvorvalec. K dispozícii bude totiž šesť alebo osemvalcová pohonná jednotka, pričom všetky benzínové prevedenia budú doplnené o 48 voltový štartér-generátor EQ Boost. Podvozok môže vďaka príplatkovému systému E-Active Body Control (spojený so 48 voltovým obdovom a vzduchovým odpružením) akosi "čítať" povrch vozovky a vzhľadom na to prispôsobovať tuhosť samotných tlmičov.

Vrcholnou motorizáciou je momentálne verzia GLS 580 s benzínovým osemvalcom a výkonom 360 kW a krútiacim momentom 700 Nm. K týmto parametrom sa však vďaka EQ Boost pridá 16 kW výkonu a celkom 200 Nm krútiaceho momentu navyše.

Mercedes-Benz

​Nižšie zastúpenie tvorí taktiež s funkciou EQ Boost dopovaný benzínový šesťvalec GLS 450 so základným výkonom 270 kW a krútiacim momentom 500 Nm. 

Priaznivci naftových agregátov nezostanú sklamaní, nakoľko v ponuke je (síce výhradne šesťvalec) prevedenie 350 d s výkonom 210 kW alebo prevedenie 400d s výkonom 243 kW. Benzínové aj naftové agregáty je možné kombinovať výhradne s automatickou deväťstupňovou prevodovkou 9G-Tronic a tiež s pohonom všetkých kolies 4Matic (pripájateľná predná náprava). 

Najluxusnejšie SUV od Mercedesu príde, samozrejme, aj do Európy či na Slovensko a to s oboma druhmi pohonných jednotiek.

01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 04 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 05 - Modified: 2024-04-18 09:15:00 - Feat.: - Title: Dovezené autá sú stále v kurze. Štúdia ukazuje, ktoré krajiny dominujú a aké sú hrozby
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 23:38