Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.04.2019, 11:31

Volkswagen spustil predaj svojho najmenšieho a najlacnejšieho SUV. Zaujme nielen cenou

  • Nemecký gigant Volkswagen rozširuje svoje portfólio na slovenskom trhu o ďalšieho člena obľúbeného segmentu SUV/Crossover.
  • Ide o kompaktný T-Cross, ktorý zastupuje pozíciu najlacnejšieho a tiež najmenšieho športovo-úžitkového modelu značky.
Volkswagen spustil predaj svojho najmenšieho a najlacnejšieho SUV. Zaujme nielen cenou
Zdroj: Volkswagen

V poslednej dobe veľmi obľúbená a jej trend sa má i do budúcna zvyšovať. Hovoríme o kompaktnej kategórii športovo-úžitkových vozidiel, ktoré sú len o niečo málo väčšie než bežné mestské hatchback kompakty.

Patrí sem napríklad Peugeot 2008, Renault Captur, Kia Stonic či Volkswagen T-Cross. Práve posledný adept sa momentálne dostal do predaja, pričom získal zároveň titul najmenšieho a najlacnejšieho SUV od značky Volkswagen.

Pestrosť a variabilita

Novinka stojí na základoch obľúbeného mini modelu Polo z ktorého si prevzalo platformu, čo prezrádza, že k dispozícii bude výhradne s pohonom predných kolies. Volkswagen T-Cross je o 12 centimetrov kratší než model T-Roc, no pritom je stále plnohodnotným päťmiestnym SUV. Spomínané Polo prekonáva na dĺžku o 54 milimetrov a na výšku o 138 milimetrov. 

Zaujať chce aj mladších zákazníkov a to nielen dostupnou cenou, ale tiež farebnými prevedeniami. K dispozícii je totiž až 12 pestrých lakov karosérie, 16 až 18-palcové disky, dve výbavy Life a Style, tri farebné dizajnové komplety a športový balík R-line.

Kompaktný T-Cross disponuje posuvným druhým radom sedadiel rozdeleným v pomere 60:40, ktoré po sklopení rozšíria batožinový priestor na objem 1 281 litrov.  Za príplatok je možné doplniť kabínu o plne digitálny prístrojový štít Active Info Display s uhlopriečkou 20,3 centimetra a v strede palubnej dosky môže zastávať miesto rádio Composition Color s dotykovým displejom o veľkosti 16,5 centimetra, alebo rádio Composition Media s rozmerom 20,3 palca a možnosťou rozšírenia o navigačný systém Discover Media či audiosystém Beats.

Samozrejmosťou je prítomnosť mnohých moderných a bezpečnostných systémov, ktoré boli prednedávnom dostupné len výhradne pre automobily vyšších tried. Spomenúť môžeme napríklad Front Assist s rozpoznávaním chodcov a funkciou autonómneho brzdenia, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent pre rozjazd do kopca, adaptívny radarový tempomat, parkovací asistent a mnoho ďalšieho.

Motorizácie a ceny

Pod kapotou môžete mať dva benzínové trojvalcové motory, prípadne jeden naftový štvorvalec. Na začiatku stojí litrový trojvalec TSI s výkonom 70 kW (95 koní) a nad ním rovnaký motor s výkonom 85 kW (115 koní). Slabšia verzia je spojená s päťstupňovým manuálom a výkonnejšie prevedenie je štandardne spojené so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým automatom DSG. 

​Dieselové zastúpenie v podobe 1,6-litrovýho TDI agregátu disponuje výkonom 70 kW (95 koní) a môže byť kombinovaný so päťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Neskôr by však mal ponuku motorov doplniť aj známy benzínový 1,5-litrový TSI motor s výkonom 110 kW (150 koní). 

Zdroj: Volkswagen

Najslabší litrový trojvalec je v ponuke s počiatočnou výbavou Life od 14 990 eur. Vrchol troví výbava Style s 1,6-litrovým motorom TDI a sedemstupňovým automatom DSG od 21 520 eur. Samozrejme, k tomu je možné pripočítať ešte množstvo príplatkovej výbavy, úprav karosérie a moderných asistenčných systémov, ktoré od novinky osobne vyžadujete.

Už o niekoľko týždňov vám prinesieme tiež podrobný domáci redakčný test nového Volkswagenu T-Cross.