Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.03.2019, 11:48

​Najmenšie SUV od Škody je praktické. Môže "ukradnúť" zákazníkov modelu Scala

Pozornosť na ženevskom výstavisku Palexpo priťahuje nielen koncept elektrického crossovera Vision iV od Škody, ale aj ďalšie horúce novinky.

​Najmenšie SUV od Škody je praktické. Môže "ukradnúť" zákazníkov modelu Scala
Zdroj: REUTERS/Pierre Albouy

Na autosalóne v Ženeve si odbili svetovú premiéru vlastne dve sériové vozidlá Škody: Kamiq a Scala. Lenže zatiaľ čo Scala už bola predstavená samostatne a tak tú má len výstavnú premiéru, Kamiq je horúcou novinkou. A tak sme ho priamo na výstavisku krátko preskúmali - je to v mnohom prekvapivé auto, píšu Lidovky.cz.

Keď porovnáme na neďalekom stánku Volkswagen stojaci model T-Cross a novú Škodu Kamiq, ani sa nám nechce veriť, že to sú autá so zhodným technickým základom. T-Cross je také malé a milé auto, ktoré sa síce tvári ako terénne vozidlo, ale nikoho nenechá na pochybách, že je určený hlavne do mestskej premávky.

​To Kamiq pôsobí omnoho dospelejšie a sebavedomejšie, hoci pod kapotou je rovnaká technika MQB-A0 a aj rovnaké motory (a tiež napríklad obmedzenie len na pohon predných kolies).

Dôvod pre tento veľký rozdiel je jednoduchý: Škoda opäť na danej technike postavila "o kus viac auta", než koncernový súrodenec. Ostatne, vyskúšala si to už na Scale, u ktorej obyčajnejšiu techniku ​​A0 pretiahla až do kategórie Golfu, takže prečo to neskúsiť pri Kamiqu, že?

Celé to má však jeden háčik: Kamiq a Scala sú autá, ktoré sú si v mnohom až nečakane podobné. Pravdou je, že dizajnom ich je možné odlíšiť vcelku ľahko, už preto, že Kamiq má úplne inú grafiku dvojitých svietidiel s výrazným LED denným pásom navrchu a hlavným svetlometom dole.

A má tiež vyššiu stavbu, ale tá nie je nijako divoká, stále je to skôr hatchback, než nejaké naduté SUV. Ale niektorým používateľom sa sem bude predsa len, vďaka o trochu vyššie položenej podlahe, nastupovať lepšie, než do Scaly.

​Odlišnosti v dizajne sú aj v celkovom poňatí auta. Scala nám pripadá trochu svalnatejšia, pričom Kamiq je bližší doterajšiemu "vyhranenejšiemu" poňatiu škodoviek. Proporcie oboch áut sú pekne vyvážené, bude teda zaujímavé pozorovať, ako nakoniec dizajn zákazníkov pri oboch autách osloví.

Veľmi podobné sú si tieto automobily aj vnútri. Kamiq ponúkne posádke trochu vyššiu pozíciu sedenia, ale inak miestom alebo napríklad celkovým riešením palubnej dosky a výplňou dverí akoby Scale z oka vypadol. Vďaka svojej veľkosti a priestrannosti je Kamiq vlastne nástupca niekdajšieho Yettiho, avšak bez jeho až legendárnej variability.

Zdroj: Škoda

​Aj to paradoxne znamená, že sa blíži ku Scale viac, než by sa mohlo zdať. Zadné sedadlá sú tu len sklopné, nemožno ich vyberať či posúvať: Kamiq nesmie v tomto konkurovať väčšiemu typu Karoq.

A tak ponúkne podobnú praktickosť, ako Scala. Len batožinový priestor má Kamiq menší: 400 litrov oproti 467 litrom. To však nemusí byť pre mnohých podstatné. Mimochodom, v tejto veľkosti auta stále veľkosťou kufra najviac boduje Škoda Fabia Combi, tá ponúkne až 530 litrov. Pritom práve toto prevedenie by možno mohol Kamiq vyradiť postupne z ponuky: u Fabie nadchádzajúcej generácie je zatiaľ osud kombíku nejasný.

Celkovo na nás Škoda Kamiq pôsobí veľmi príjemným dojmom a vcelku chápeme, že sa môže niekomu páčiť viac, než Scala. O tom, pre aké vozidlo sa nakoniec zákazníci rozhodnú, budú rozhodovať aj ceny. Tie zatiaľ známe nie sú, ale je dosť pravdepodobné, že ako SUV bude Kamiq drahší, než Scala.