Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.02.2019, 13:16

Nové motory pre luxusné Audi z Bratislavy. Tvoria základ ponuky

Audi Q8 bolo zatiaľ v ponuke len s vidlicovým naftovým šesťvalcom 50 TDI. Ponuka tak bola biedna, no už pri štarte výroby výrobca sľuboval, že to tak neostane.

Nové motory pre luxusné Audi z Bratislavy. Tvoria základ ponuky
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Automobilka Audi teraz rozširuje množstvo motorov, ktoré si môžete pod kapotu bratislavského modelu Q8 zakúpiť. Nové motory doplnia špičkové SUV o základný zážihový a vznetový variant, stále však zostane „len“ pri šesťvalcových pohonných jednotkách. Osemvalec z verzie Audi SQ7 zatiaľ teda stále nečakajme.

Audi Q8, ktoré vyrábajú exkluzívne u nás v Bratislave v závode Volkswagen Slovakia, ste si zatiaľ mohli kúpiť len vo verzii s označením 50 TDI - teda s vidlicovým vznetovým šesťvalcom so zdvihovým objemom tri litre.

​Nič viac, nič menej. Aktuálne Audi pridáva do ponuky dva šesťvalce, ten vznetový je však len podladená verzia trojlitrového vznetového (naftového) motora.

​Zážihový (benzínový) motor prichádza s označením 55 TFSI, má priame vstrekovanie paliva, preplňovanie turbodúchadlom a, samozrejme, už aj filter pevných častíc GPF.

Zo zdvihového objemu 3,0 litra ponúkne celkovo 250 kW (340 koní) a rovných 500 Nm krútiaceho momentu. S týmto motorom zrýchli Q8 z nuly na stovku za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 kilometrov za hodinu.

​Druhá vznetová verzia vidlicového trojlitra TDI má označenie 45 TDI. Z trojlitrového objemu ponúkne 170 kW (231 koní) a krútiaci moment na úrovni 500 Nm. S touto vznetovou verziou zrýchli Audi Q8 45 TDI na stovku za 7,1 sekundy a maximálna rýchlosť je stanovená na 233 kilometrov za hodinu.

Oba nové motory plnia najnovšiu emisnú normu Euro 6d-Temp. S obomi motormi spolupracuje osemstupňová automatická prevodovka a výkon smeruje na všetky štyri kolesá systémom quattro.

Všetky motory v Q8 spolupracujú tiež so 48 V sieťou ako takzvaný mild-hybrid a v rozsahu od 55 do 160 kilometrov za hodinu môže Q8 vypnúť motor až na 40 sekúnd (keď vodič pustí plyn).

Štart-Stop systém je pritom aktívny už od rýchlosti 22 kilometrov za hodinu, čiže nielen až pri zastavení vozidla. Čo sa týka cien, v Nemecku štartuje 55 TFSI na 76 300 eur a 45 TDI na 73 300 eur.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.