Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.01.2019, 15:40

BMW odhalilo vylepšenú luxusnú limuzínu. Cúvať dokáže úplne sama

Vlajková loď BMW sa zmenila nielen pri pohľade zvonka, ale dostala tiež nové technológie či vylepšené agregáty.

BMW odhalilo vylepšenú luxusnú limuzínu. Cúvať dokáže úplne sama
Zdroj: BMW

Po niekoľkých únikoch sa automobilka z Mníchova rozhodla odtajniť a oficiálne predstaviť vylepšenú vlajkovú loď značky. Modernizovaná verzia BMW limuzíny radu 7 sa tak ukázala svetu a spolu s ňou prišli aj detailné informácie o zmenách. Nie je ich veľa, no nepochybne najväčšou je prepracovaná predná maska. Keď hovoríme o najväčšej zmene, myslíme tým skutočne najväčšiu.

Nový dizajn sa totiž spolieha na poriadne výrazné chrómové "ľadvinky", ktoré sme mohli prvýkrát vidieť už pri špičkovom obrom SUV X7 a sú oproti minulosti väčšia až o 40 percent.

Či už je to správny krok alebo nie, to necháme na posúdení každého z vás. Hodnotiť dizajnovú stránku je totiž pomerne subjektívne, každopádne nám by sa k modelu hodila mierne menšia maska. Okrem toho však vyzerá novinka vynikajúco a aj na tento detail si nepochybne zvykneme.

Kvalitnejšie a luxusnejšie

Stále platí, že BMW radu 7 bude k dispozícii v dvoch karosárskych verziách. Klasické meria na dĺžku 5 120 milimetrov, dlhšia limuzína pridá 140 milimetrov rázvoru a celková dĺžka narastie až na 5 260 milimetrov. Karosériu obohacujú ostrejšie linky či nižšie osadené základné adaptívne LED svetlá, ktoré môžete za príplatok vymeniť za svetlomety so špičkovým laserovým dosvitom na úrovni 560 metrov.

Prepracovaná bola i zadná časť. Obrysy zadného nárazníka sa inšpirovali tvarmi predných otvorov na nasávanie vzduchu, zapracované koncovky výfukov dostali väčšie chrómové rámiky a osadené boli tiež nové priestorovo stvárnené a o 35 milimetrov užšie zadné svetlá s červeno/čiernym povrchom.

Interiér obohacuje čalúnenie kožou Nappa s rozšíreným prešívaním, nové obklady interiéru z amerického duba a náladové prvky so vzhľadom z dymového skla. Kožou je čalúnený aj volant s upraveným rozmiestnením multifunkčných tlačidiel.

Štandardne dodávaný BMW Live Cockpit Professional s navigáciou obsahuje plne digitálnu 12,3-palcovú prístrojovú dosku a 10,25-palcovú stredovú obrazovku Control Display.

Zdroj: BMW

​Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 umožňuje rýchly prístup k nastaveniam a funkciám, široké možnosti individuálneho nastavenia obrazoviek ako aj viac spôsobov ovládania cez dotykovú obrazovku, ovládač iDrive Controller, tlačidlá na volante, hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Miesto na bezdrôtové nabíjanie smartfónov sa po novom premiestnilo pred držiaky nápojov.

Nechýba BMW Touch Command s aktualizovaným hardvérom aj softvérom, pričom systém zábavy pre zadné sedadlá dostal 10-palcovú full-HD dotykovú obrazovku a Blu-ray prehrávač.

Zlepšiť by sa mal tiež akustický komfort pri jazde. Podobne ako pri BMW radu 3, aj "sedmička" teraz dostáva digitálneho asistenta BMW Intelligent Personal Assistant s podporou hlasového ovládania.

Stále žije

Obavy sa nenaplnili a BMW ponecháva v ponuke vrcholný benzínový dvanásťvalec s objemom 6,6 litra a zvýšeným výkonom na 430 kW (585 koní).

Motorizácie dopĺňa nový 4,4-litrový osemvalec s výkonom 390 kW (530 koní) a naftové zastúpenie tvorí trojica trojlitrových radových šesťvalcov s výkonom 294 kW (400 koní), 235 kW (320 koní) alebo 195 kW (265 koní). Chýbať nebude ani plug-in hybridné prevedenie so špeciálne upraveným benzínovým šesťvalcom s celkovým výkonom na úrovni 290 kW (394 koní).

Zdroj: BMW

​V štandarde získate adaptívne tlmiče a vzduchové odpruženie na oboch nápravách, za príplatok (okrem plug-in hybridnej verzie) si viete objednať aj integrálne aktívne riadenie s natáčaním zadných kolies a adaptívne stabilizátory Executive Drive Pro na oboch nápravách. Ďalší pokrok smerom k automatizovanej jazde prináša výnimočne široká ponuka asistenčných systémov vodiča.

Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu a štandardne dodávaný Parkovací asistent teraz obsahuje aj Asistent pri cúvaní, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti cúvať.