Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.01.2019, 11:15

Toyota hlási návrat legendy. Predstavila dlho očakávaný model

Známy model z rokov minulých sa dočkal novej generácie. Toyota ho predstavila na detroitskom autosalóne.

Toyota hlási návrat legendy. Predstavila dlho očakávaný model
Zdroj: Toyota

Toyota na aktuálne prebiehajúcom detroitskom autosalóne konečne odhalila svoj dlho očakávaný model Supra. Ide o výkonného nástupcu známeho modelu, ktorý sa prvýkrát predstavil ešte v roku 1978.

Pre mnohých sa stala najznámejšou však až štvrtá generácia, ktorá schádzala z výrobnej linky v rokoch 1992 až 2002.

Spomínanú generáciu pritom preslávil aj obľúbený film Rýchlo a zbesilo, kde si zahrala jednu z "hlavných úloh". Výroba, ktorá sa po roku 1998 presunula z USA do Japonska, bola v roku 2002 ukončená z dôvodu prísnych emisných štandardov. 

Znovuzrodenie

Japonská automobilka však už nejaký čas informuje o nástupcovi, na ktorého sme si museli počkať niekoľko dlhých rokov. Čakanie sa však vyplatilo a dnes pred nami stojí úplne nová generácia, ktorá má byť jedným z najlepších športových áut. Či tomu tak skutočne bude ukáže až prax, už samotný dizajn a "vnútornosti" novinky však vyzerajú minimálne zaujímavo.

Niektoré krivky odkazujú na minulosť, iné udávajú modelu úplne iný smer. Prísna aerodynamika, agresívne otvory, štíhle svetlá a nápadný "spojler" vzadu spolu s difúzorom a dvojicou koncoviek výfuku. To budú hlavné poznávacie črty Supry.

V interiéri sa už výrobca trochu krotil a zdá sa, že všetko má svoje ideálne miesto. Zaujímavosťou je, že je tu stále osadené množstvo klasických hardvérových tlačidiel, čo nepochybne uľahčí nastavenie rôznych funkcií.

Nechýba multifunkčný športový volant, digitálny prístrojový štít pred vodičom a stredový "plávajúci" displej infotainmentu so systémom od BMW. K dispozícii je buď 6,5-palcový (štandard) alebo 8,8-palcový (prémiový) displej s navigáciou a dobrou konektivitou. Miesto si tu však nájdu výhradne dvaja cestujúci - vodič a spolujazdec.

Výkonné vnútro

Gazoo Racing (GR), športový divízia značky Toyota, sa následne postarala o dokonalé naladenie podvozka s viacprvkovým zavesením vzadu a adaptívnym nastavením tlmičov. K dispozícii tak bude už v základe možnosť zvoliť si jeden z jazdných režimov (Normal a Sport).

Premiéra modelu Toyota GR Supra na medzinárodnom autosalóne v Detroite:

To najpodstatnejšie nás však čaká pod kapotou, kde nehľadajte žiadny hybrid ani elektromotor. Ide totiž o čistokrvný benzínový radový šesťvalec s objemom tri litre a prepĺňaním. Jeho výkon dosahuje až 250 kW (340 koní) a pôvodom pochádza opäť od BMW.

Stačí spomenúť hmotnosť vozidla na úrovni približne 1,5 tony, rozloženie 50:50 a mnohí si dokážu jasne predstaviť, akým štýlom bude znovuzrodená Toyota GR Supra jazdiť.

Krútiaci moment 494 Nm putuje na zadnú nápravu a stovku atakuje už za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je následne 250 kilometrov za hodinu. Agregát je v tomto prípade spojený s automatickou osemstupňovou prevodovkou, pričom nechýbajú ani radiace pádla pod volantom.

Toyota však nezabudla ani na moderné technológie, čiže v aute už nájdeme súčasné asistenčné a bezpečnostné štandardy (núdzové brzdy, upozornenie na čelný náraz, čítanie dopravných značiek, kontrola mŕtveho uhla, upozornenie na autá pri vychádzaní, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v pruhu, automatické prepínanie svetiel a podobne).

Rovnako ako model BMW Z4, aj Toyota GR Supra sa bude vyrábať v rakúskom Grazi. Počiatočná cena má štartovať zatiaľ na americkom trhu na sume približne 43-tisíc eur.