Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.12.2018, 14:15

Legendárny Mercedes získa ďalší motor. Je vôbec najvýkonnejší v histórii modelu

Motor je už známy z luxusnej limuzíny Mercedes-Benz triedy S. V "Géčku" však pôjde o doposiaľ najvýkonnejší turbodiesel.

Legendárny Mercedes získa ďalší motor. Je vôbec najvýkonnejší v histórii modelu
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Ak by sme sa mali rozprávať o automobilových legendách, jednou z nich by bol nepochybne offroad model z nemeckej dielne Mercedes-Benz.

"Géčko" je totiž na trhu už dlhé desaťročia a z pôvodne vojenského špeciálu sa toto SUV zmenilo na jeden z vôbec najluxusnejších modelov značky.

​Najmä nová generácia sa totiž pri vývoji poriadne odviazala a už teda nemusíte pri využívaní auta "trpieť". Hoci na prvý pohľad je novinka z dizajnovej stránky takmer identická a zachované boli tiež ikonické prvky.

V interiéri je to niečo úplne iné, i keď aj tu nájdeme množstvo odkazov na minulosť. Offroadová beštia však získala špičkovo vypracovaný interiér, kedy sa po usadení cítite rovnako, ako v luxusnej limuzíne triedy S.

Doteraz (od príchodu novinky na trh) však SUV s vynikajúcimi jazdnými a terénnymi vlastnosťami disponovalo výhradne "plnotučným" G500 štvorlitrovým benzínovým osemvalcom s úctyhodným výkonom 310 kW. Okrem neho bolo možné získať Mercedes-Benz triedy G aj v AMG 63 verzii s výkonom až 430 kW.

Teraz sa však ponuka rozrastie o naftového člena, ktorým bude radový šesťvalec, známy aj zo spomínanej triedy S.

Aby dokázala gigantická krabica na kolesách spĺňať prísne emisné normy, osadený bol nielen vysokotlakový ventil EGR, ale tiež nízkotlakový EGR ventil či selektívna katalytická redukcia SCR so vstrekovaním močoviny (AdBlue).

​Nová motorizácia bude na karosérii označená ako G 350d a dosahovať bude hodnoty 210 kW a 600 Nm v podobe krútiaceho momentu. Ide tak o najvýkonnejší turbodiesel, aký bol v histórii modelu do jeho útrob osadený.

Vďaka tomu dokáže "Géčko" šprintovať z nuly na stovku za 7,4 sekundy a kombinovaná spotreba by mala dosahovať 9,1 litra na sto kilometrov.