Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.11.2018, 13:00

Toto bude najkrajšie Audi na trhu. Sériový elektromobil sa má predstaviť o dva roky

  • Autosalón v Los Angeles prekypuje novinkami, medzi ktorými sa rozhodne nestratí špičkový elektro-koncept od Audi.
  • Nesie názov e-tron GT a na svet by sa mal dostať v sériovej verzii v roku 2020.
Toto bude najkrajšie Audi na trhu. Sériový elektromobil sa má predstaviť o dva roky
Zdroj: Audi

O novom Audi e-tron GT sa šírili informácie už pred časom. Ale iba čiastočne, bližšie technické informácie totiž Audi neoznámilo. Po premiére konceptu na aktuálne prebiehajúcom autosalóne v Los Angeles sme však spoznali už aj presnejšie parametre, ktoré sú vskutku pôsobivé.

Môže predčasný konkurent americkej Tesly Model S trochu rozvíriť vody elektrických štvordverových GT modelov? Uvidíme. Najskôr však až od roku 2021 kedy má prísť na svet finálna sériová verzia.

​Veľkosť auta ho jednoznačne predurčuje na dlhšie cestovanie a nie žiadne poskakovania po meste, ako by sa od elektromobilu v dnešných dňoch očakávalo.

Novinka, respektíve koncept E-tron GT, je dlhý takmer päť metrov (4,96 metra) a široký takmer dva metre (1,96 metrov). Rázvor má následne hodnotu 2,9 metra. Po modeli e-tron (prvé elektro-SUV značky) a e-tron Sportback je tento model tretím zástupcom elektrifikácie nemeckej značky Audi.

Strecha je z uhlíkových vlákien, nosný skelet je z vysokopevnostnej ocele a niektoré časti sú potom z hliníka. Predná časť obsahuje typickú masku Singleframe s nápisom e-tron a špičkové Matrix LED svetlá s laserovým diaľkovým modulom.

Bočný pohľad odhalí 22-palcové disky, ktoré by mali mať svoj dizajn upravený na zlepšenie chladenia bŕzd. Interiér budeme poznať ako sústavu displejov, podobne ako je tomu napríklad u novej A8 či Q8 a podobne.

Zaujímavosťou sú však skôr technické parametre. Automobil má dva elektromotory, jeden uložený vpredu a jeden vzadu. Celkový systémový výkon je až 434 kW (590 koní).

Zdroj: Audi

​Ten,samozrejme, umožňuje naozaj pôsobivé dynamické parametre. Zrýchlenie na stovku zvládne za približne 3,5 sekundy, na 200 kilometrov za hodinu sa dostane za približne 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 240 kilometrov za hodinu.

Dojazd by mal byť podľa nového reálnejšieho cyklu merania WLTP cez 400 kilometrov. Akumulátor je uložený pod podlahou medzi obomi nápravami a má mať kapacitu cez 90 kWh. A kedy by sme mali spoznať sériovú podobu?

Najskôr by malo ísť o rok 2020, prvé dodávky zákazníkom by následne mali prebiehať o rok neskôr. Avšak dúfame, že sa finálna podoba modelu nebude líšiť od tejto prototypovej, novinka totiž vyzerá skutočne vynikajúco.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.