Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.11.2018, 14:01

Úspešný kombík od Fordu v drsnej verzii. Namierené má do terénu

Ford už „oplastované“ modely mal. Príkladom môže ísť Fiesta Active alebo ešte menší typ KA+ Active.

Úspešný kombík od Fordu v drsnej verzii. Namierené má do terénu
Zdroj: Ford

S príchodom nového Focusu prichádza teraz aj model Ford Focus Active, ktorý je vhodný do nepohody a mimo ciest viac než bežné kúsky. Príklad si berie z menšej Fiesty či modelu KA+, oba s prívlastkom Active.

Zvonku ponúkne „terénny Focus“ oplastované prvky karosérie. Značka tieto autá trochu prekvapivo vydáva za crossovery. Trochu netradične bude Focus Active dostupný aj ako hatchback, nielen kombi. Žiaľ, pohon všetkých kolies mať nebude. Možno príde niekedy neskôr a možno vôbec.

​Móde oplastovaných áut sa nie je prečo čudovať. Predaj SUV Ford vzrástol v októbri voči predchádzajúcemu obdobiu o 19 percent. Viac ako jeden z piatich predaných Fordov v Európe je práve z kategórie SUV (aj keď sem asi zaraďujú aj rôzne spomínané oplastované verzie Active).

Voči štandardnému Focusu je novinka vpredu vyššia o 30 milimetrov a vzadu o 34 milimetrov. Plasty okolo karosérie nájdete nad lemami kolies, okolo prahov a na prednom či zadnom nárazníku. V sérii bude auto stáť na 17-palcových diskoch, za príplatok budú dostupné aj 18-palcové.

Okrem bežných jazdných režimov Normal, Sport a Eco ponúka Focus Active nové režimy pre klzký povrch (iné naladenie elektronickej stabilizácie) a pre pohyb v blate alebo piesku (umožňuje prekĺznutie kolesa).

Zákazníci tiež môžu zvoliť odlišnú farbu strechy od zvyšku karosérie. V interiéri nájdeme niekoľko špecifických detailov, ako napríklad modré prešívanie na sedadlách alebo rohožiach. No v princípe ide len o mierne inak vyzerajúci nový Focus.

Neprenikla k nám ani informácia, že by mali tieto verzie vyššiu svetlú výšku. Vnútri bude následne vodičovi k dispozícii systém Sync 3, ktorý ponúka aj Apple CarPlay a Android Auto. Množstvo asistenčných systémov doplnia napríklad adaptívne LED svetlá či head-up displej.

Zdroj: Ford

​Ponuka motorov bude taktiež kopírovať tie v normálnom Focuse. Základ tvorí litrový trojvalec EcoBoost s výkonom 92 kW (125 koní) a ďalej opäť trojvalec 1,5 EcoBoost s výkonom 110 kW (150 koní).

Vznetové verzie budú dve - slabší štvorvalec 1,5 EcoBlue s výkonom 88 kW (120 koní) a silnejší dvojliter s výkonom 110 kW (150 koní). Všetky motory sú sériovo kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Novinka k nám príde už onedlho, predaj začína zatiaľ na nemeckom trhu.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.