Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.11.2018, 11:10

Mercedes má najrýchlejšie SUV. Drží nový rekord v „zelenom pekle“

  • Mercedes-AMG si pripisuje ďalší úctyhodný rekord na známom nemeckom okruhu Nürburgring.
  • Tentokrát pre svoje ostré SUV s označením Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.
Mercedes má najrýchlejšie SUV. Drží nový rekord v „zelenom pekle“
Zdroj: Daimler

Len nedávno sme vám priniesli článok z oficiálneho spustenia predaja vôbec najrýchlejšieho štvordverového sériového kupé auta s označením Mercedes-AMG GT 63 S (respektíve AMG GT 4Door Coupé). To si pred množstvom zrakov v AMG centre v bratislavskom Lamači odbilo „slovenský debut“.

Teraz sa nemecká automobilka pýši ďalším triumfom na známom náročnom okruhu Nürburgring. V časoch, kedy trend vedú práve športovo-úžitkové automobily, si značka dala na svojom výtvore záležať a práve k tomuto segmentu sa radí jej ďalší rekord dosiahnutý v „zelenom pekle“.

Záznam rekordu modelu Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ si môžete pozrieť na oficiálnom videu nižšie:

Model Mercedes-AMG GLC 63 S teraz nezaujme len svojím dlhším označením, ale taktiež tým, že drží rekord na nemeckom okruhu s titulom zatiaľ vôbec najrýchlejšieho sériovo vyrábaného SUV na Nürburgringu.

Agresívna novinka dokázala stanoviť úctyhodný čas 7:49:369 v spolupráci so štvorlitrovým osemvalcom dopovaným dvojicou turbodúchadiel s celkovým výkonom 375 kW (510 koní) a krútiacim momentom až 700 Nm.

​Agregát je spojený s automatickou deväťstupňovou prevodovkou a pohon putuje (vyplývajúc už zo samotného označenia) na všetky štyri kolesá.

Šprint z nuly na stovku dokáže zvládnuť už za 3,8 sekundy a novým rekordom prekonáva  doterajšieho „majstra“ – model Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde.

Je to zaujímavé, nakoľko práve Alfa váži o zhruba sto kilogramov menej a k dispozícii má rovnaký výkon (375 kW) vychádzajúci však zo šiestich valcov.

Krútiaci moment následne zaostáva o 100 N, no šprint si drží na rovnakom čase ako Mercedes – z nuly na stovku za 3,8 sekundy. Aj napriek tomu sa GLC 63 S 4MATIC+ poradilo stlačiť čas Alfy o slušných 2,3 sekundy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.