Crossovery, no pokojne aj SUV modely sú často využívané prevažne v mestskej premávke na dochádzanie do roboty, na nedeľné nákupy a len zriedkavo využijú svoj potenciál.
Ten v mnohých prípadoch nie je v rámci využitia v teréne príliš veľký. Zásadnú zmenu prinášajú len niektoré modely áut, medzi ne sa najnovšie zaradí trochu netypické vozidlo. Okrem toho, hneď v niekoľkých karosárskych verziách (4x4,6x6,...).
Vyrobila ho ruská značky Technoimpulse, nesie meno Krečet Z (v preklade aj Raketa), základná verzia z troch dostupných sa volá 210-91 a hrdí sa neskutočnými terénnymi vlastnosťami.
Popravde, nie je sa čomu čudovať, veď už na prvý pohľad auto vzbudzuje rešpekt a je jasné, že si poradí aj s ťažkými nástrahami na výletoch mimo spevnených ciest.
Motor má uložený v strede, kedy pod sedadlami v druhom rade pracuje štvorvalcový turbodiesel Hyundai s objemom 2,48 litra a výkonom 74 kW (100 koní).
Krútiaci moment je na úrovni 230 Nm a k dispozícii je tiež slabšia verzia Krečet Z 210-81 s výkonom 61 kW (83 koní) a krútiacim momentom 196 Nm. Agregáty spolupracujú výhradne s päťstupňovým manuálom a tiež dvojstupňovou redukčnou prevodovkou.
Každopádne, dvojtonový výtvor dosahuje maximálnu rýchlosť len zhruba 50 kilometrov za hodinu, pričom v teréne mu pomáha až trojica diferenciálov. Špičkové jazdné vlastnosti mimo spevnených ciest podporujú nájazdové uhly vpredu a vzadu s uhlom 52 stupňov.
Svetlá výška má 600 milimetrov, šírka je 2490 milimetrov a dĺžka 4890 milimetrov. Automobilka vďaka osadeniu odolných veľkých pneumatík a pohonu všetkých kolies hovorí dokonca o vozidle, ktoré „prejde kamkoľvek“.
Kabína sa následne vyznačuje jednoduchosťou, funkčnosťou a nenájdete tu žiadne moderné displeje či nejaký zásadný luxus. V prednej časti je dokonca len jediné sedadlo – vodičove, ktoré je umiestnené v strede.
Vzadu sa usadia celkom traja cestujúci, pričom sa lavica dá úplne sklopiť a vytvorí tak priestranné miesto na spanie. Okrem toho je možné sedieť aj na dvoch pozdĺžnych laviciach „v batožinovom priestore“, ktoré po vyklopení odkryjú objemný kufor.
Zaujímavosťou je cena, ktorá štartuje na sume 5,6 milióna rubľov, čiže zhruba 75-tisíc eur. K tomu pripočítajte vcelku smiešnu záruku na päťtisíc kilometrov, pol roka, respektíve 250 prevádzkových hodín.
Výroba modelu zaberie firme približne 45 dní a najčastejšie ho využívajú hliadky na hraniciach či záchranári pracujúci v horách.