Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.10.2018, 15:35

Toto je najväčšie BMW v histórii. Svojím superluxusným interiérom vás dostane

  • Nové BMW X7 predstavuje ďalší krok v nadchádzajúcej modelovej ofenzíve výrobcu v luxusnom segmente.
  • Ide o najluxusnejšie a tiež vôbec najväčšie auto v histórii mníchovskej značky.
Toto je najväčšie BMW v histórii. Svojím superluxusným interiérom vás dostane
Zdroj: BMW

Všestrannejšia ponuka v tejto triede a systematické rozširovanie portfólia modelov BMW X patrí medzi kľúčové úlohy, ktoré si spoločnosť identifikovala v rámci svojej stratégie NUMBER ONE > NEXT. Tá má do budúcnosti zabezpečiť udržateľný rast na svetovom trhu osobných automobilov.

Veľkolepé vonkajšie rozmery modelu BMW X7 posúvajú luxus na úplne novú úroveň. S dĺžkou 5 151 milimetrov, šírkou 2 000 milimetrov, výškou 1 805 milimetrov a s rázvorom s dĺžkou 3 105 milimetrov sa BMW X7 jasne stavia do pozície nového vodcu modelov rodiny BMW X.

​Neprehliadnuteľný vzhľad nového modelu BMW X7 podčiarkuje kolmá predná časť a vôbec najväčšie obličky (predná maska) v histórii značky. Už v štandarde dostane zákazník model spolu s FULL LED svetlometmi a na požiadanie je možné zvoliť tiež laserové svetlá Laserlight s adaptívnymi LED svetlometmi. Dosvit je pritom na úrovni 600 metrov.

Rovnako dostanete už v základe novinku s tromi radmi sedadiel, pričom automobilka hovorí o dostatku miest v treťom rade pre dospelých aj počas dlhých jázd.

K dispozícii je 326-litrový batožinový priestor, ktorý sklopením tretieho a druhého radu sedadiel dokáže narásť až na úctyhodných 2 120 litrov. Zaujímavosťou je štandard v podobe trojdielneho panoramatického okna s LED podsvietením, ktoré disponuje 15-tisíc vzormi.

Základom je tiež štvorzónová klimatizácia, ktorú je možné rozšíriť za príplatok až na päť zón. Hudobný zážitok pritom podporuje až 10 reproduktorov, prípadne prémiový Harman Kardon alebo špičkový Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System z bohatého príplatkového zoznamu.

Nechýbajú ani termo-držiaky na nápoje či ionizácia vzduchu s ôsmimi typmi vôní. Luxus v podobe prvotriednych materiálov použitých v kabíne pokračuje aj vrámci sériovo dodávaného BMW Live Cokcpit Professional digitálneho štítu pred vodičom s rozmernom 12,3 palca.

Rovnaký rozmer má následne ja displej infotainmentu v strede palubnej dosky. Automobilka do novinky osadila aj úplne nové ovládanie klimatizácie s malými displejmi či tlačidlá a radiacu páku známu z najnovších modelov značky.

Bohatú základnú výbavu v podobe koženého čalúnenia Vernesca a mnohých ďalších vychytávok je možné rozšíriť napríklad aj o dvojicu HD obrazoviek pre zadné sedadlá s možnosťou prehrávať dokonca Blu-Ray filmy.

V klasickej sériovej výbave dostane zákazník taktiež adaptívne vzduchové pruženie a za pozornosť stojí aj športový M Sport diferenciál či elektrické stabilizátory. Pri obrích rozmeroch "X-sedmičky" padne vhod tiež aktívne riadenie všetkých kolies (za príplatok) a samozrejmosťou je aj pohon všetkých kolies xDrive.

Pokiaľ ide o motorizácie, dostupné budú hneď pri uvedení na trh niekoľké. Základ tvorí prevedenie xDrive30d predstavujúce trojlitrový naftový šesťvalec s výkonom 195 kW. Za ním nasleduje verzia xDrive50d s výkonom závratných 294 kW, ktoré ponúka trojlitrový dieselový šesťvalec. Pri tejto motorizácii dokáže novinka šprintovať z nuly na stovku za 5,4 sekundy.

S vrcholným prevedením xDrive50i prichádza okrem výkonu 340 kW aj správa, že sa ho v Európe nedočkáme. Benzínové zastúpenie bude (zatiaľ) predstavovať len verzia xDrive40i s výkonom 250 kW.

Cena za najväčšie a najluxusnejšie BMW v histórii zatiaľ nie je známa, na trh sa však dostane novinka už v marci budúceho roka.