StoryEditor

Nestačí vám najluxusnejšie SUV? Nemci ho predĺžili o ďalší meter

06.10.2018, 00:01
"Problém" s malou kabínou luxusného športovo-úžitkového modelu Rolls-Royce Cullinan v Nemecku jednoducho vyriešila firma Klassen.

Hoci sa tomu bránili, nakoniec aj Rolls-Royce podľahol stúpajúcemu trendu športovo-úžitkových automobilov. Len nedávno predstavil svoj vôbec prvý počin v tomto segmente, pričom ide o najluxusnejšie sériové SUV sveta.

Približne 5,3-metrový kolos ponúka 560/600 litrový batožinový priestor, ktorý po sklopení narastie až na 1 930 litrov a celková hmotnosť auta mierne presahuje 2,6 tony.

"Vedeli sme, že musíme ponúknuť našim klientom to, čo nemohli nájsť na trhu SUV," komentoval novinku pri premiére Torsten Müller-Ötvös, generálny riaditeľ spoločnosti Rolls-Royce Motor Cars. "Cullinan je luxus vo svojej najčistejšej podobe zmiešanej s dokonalou praktickosťou a terénnymi schopnosťami," dodal.

Pod kapotou pracuje 6,75-litrový dvanásťvalec s dvojicou turbodúchadiel, ktorý dosahuje výkon 571 koní a krútiaci moment 850 Nm. Maximálna rýchlosť je pritom stanovená na 250 kilometrov za hodinu a poháňané sú všetky štyri kolesá.

Nemecká spoločnosť Klassen zaoberajúca sa úpravou vozidiel si však zrejme myslela, že aj napriek úctyhodným parametrom je Cullinan malý. Vyriešili to následne veľmi jednoducho - proste ho predĺžili o ďalší meter.

Nejde o prvú podobnú úpravu firmy, tá sa totiž podpísala aj na predĺžení Range Roveru:

Nejde pritom o žiadny grafický návrh, ale reálny model, ktorý si (za dostatok peňazí) pokojne kúpite aj vy. Celková dĺžka auta po úprave dosahuje 6 357 milimetrov a v skutočnosti to nebolo také jednoduché, ako sa môže zdať.

Prepracovaných bolo totiž množstvo dielov karosérie, predĺžené boli napríklad aj zadné dvere, pričom prepracovaný je tiež interiér vozidla. A ako tomu býva pri modeloch Rolls-Royce, dôležití ľudia budú sedieť práve v zadnej časti.

​K dispozícii je pre nich ovládanie niekoľkých komfortných funkcií pohodlne prostredníctvom iPhonu a pre prípad, že sa bojíte o svoj život, obohatiť si môžete karosériu aj o balistickú ochranu.

V ponuke sú pritom dve úrovne - prvá odoláva útokom malých zbraní, gulometom či samopalom. Druhá vás ochráni aj pred strelami s oceľovým jadrom.

Samozrejme, úprava sa podpísala aj na finálnu cenu. Za predĺžený model s najnižšou balistickou ochranou si úpravca pýta 1,8 milióna eur. Ďalšie vylepšenia už majú len súkromný cenník.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 15:31