Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.10.2018, 16:55

Škoda odhalila ostré SUV. Kodiaq s najvýkonnejším dieselom v histórii

Brány parížskeho autosalónu sa otvorili zatiaľ len pre novinárov, no aj vďaka tomu môže verejnosť sledovať najnovšie prírastky do rodín rôznych automobiliek. Napríklad aj českej Škody.

Do Paríža zavítala aj česká Škoda, ktorá pútala pozornosť nielen špičkovou štúdiou Vision RS, ale tiež premiérou ostrého športového vyhotovenia obľúbeného SUV. Kodiaq totiž prichádza s verziou RS, ktorá prináša pod kapotu najvýkonnejší naftový motor v histórii automobilky. Dvojlitrový diesel dopovaný dvojicou turbodúchadiel ponúka výkon 176 kW a kombinuje sa s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG či pohonom všetkých kolies. Zaujímavé však je, že novinka bude dostupná aj v praktickom sedemmiestnom variante, čiže si na svoje prídu aj rodiny s deťmi. Z exteriéru sme čakali trošku agresívnejší „look“, no aj decentné prvky lahodia oku. Spomenúť môžeme väčšie brzdy, prvýkrát osadené 20-palcové disky kolies, nové modré lakovanie, systém prifarbovania zvuku motora, adaptívny podvozok s voľbou jazdných režimov a tiež nové logo vRS. V interiéri nájdeme športové sedadlá či multifunkčný volant, no nechýbajú ani najmodernejšie bezpečnostné a asistenčné systémy. Pred vodičom je následne digitálny prístrojový štít, ktorý si môže do istej miery prispôsobiť. Novinka by mala prísť na Slovensko zhruba začiatkom budúceho roka.
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Nachádzame sa na autosalóne v Paríži, pred oficiálnym verejným otvorením, kde mnohé automobilky priniesli svoje zaujímavé novinky. Nechýba medzi nimi ani česká Škoda, ktorá na svojom „stánku“ odhalila špičkovú ostrú verziu najobľúbenejšieho a tiež prvého SUV značky.

Dlho očakávaný športový variant modelu Kodiaq s prívlastkom vRS už pred časom poodhalil, že bude poháňaný vôbec najvýkonnejším naftovým motorom, aký sa kedy v ponuke automobilky nachádzal. Ide o dvojlitrový BiTDI agregát s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 176 kW (240 koní) / krútiacim momentom 500 Nm.

​Z nuly na stovku dokáže vďaka nemu Kodiaq šprintovať už za sedem sekúnd a maximálka je na úrovni 220 kilometrov za hodinu. Okrem toho dopĺňa zvuk motora aj nastaviteľný systém Dynamic Sound Boost - špeciálne zariadenie produkuje špecifický zvuk, ktorý dopĺňa prirodzený zvuk motora, pričom je priamo prepojený s voľbou jazdného režimu Driving Mode Select (tri režimy).

Agregát je spojený s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies. Zaujímavosťou je potom štandardne dodávaný adaptívny podvozok DCC s možnosťou nastaviť tuhosť tlmičov.

Kodiaq okrem výkonu získal aj krajší dizajn, hoci sme čakali trošku viac agresívnejšie krivky oproti „klasike“, avšak na autosalóne okrem štúdie Vision RS priťahuje pohľady množstva novinárov.

Pribudli charakteristické agresívnejšie nárazníky, nové logo vRS, prvýkrát 20-palcové disky kolies s väčšími brzdami a rovnako v štandarde dodávané LED predné svetlomety.

Interiér potom zaujme najmä športovými sedadlami s logom vRS (ktoré overíme v praxi pri testovacích jazdách) či osadeným digitálnym prístrojovým štítom pred vodičom s označením Virtual Kokpit. Záujemcovia ho mimochodom dostanú s karbónovým vzhľadom a už v základe.

Najväčšou zaujímavosťou je však fakt, že aj športová verzia Škody Kodiaq RS prichádza rovnako s voliteľnou sedemmiestnou kabínou. Praktickosť teda nijak neutrpela a dynamicky žijúce rodiny si prídu na svoje. Päťmiestna verzia ponúka 500 litrový batožinový priestor a sedemmiestna s plným obsadením 231 litrov.

Nemôžeme zabudnúť ani na známe Simply Clever riešenia – tie si aj pri tomto modeli našli svoje miesto a tak napríklad vo veku nádrže nájdeme legendárnu škrabku na ľad. Okrem toho, že ide o najvýkonnejší Kodiaq, drží prvenstvo aj pokiaľ ide o cenu. Tá totiž bude štartovať na sume asi 47-tisíc eur, na náš trh by mala novinka prísť začiatkom budúceho roka.

Cestu redaktora na autosalón v Paríži zabezpečila Kia Slovensko.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.