StoryEditor

Praktický a teraz aj zábavný. Hyundai predstavil ostrú verziu obľúbeného modelu

26.09.2018, 14:10
Jeden z najkrajších modelov kórejskej značky sa dočkal svojej ostrej verzie a dopĺňa tak model i30 hatchback a kupé Veloster . Privítajte štýlový Hyundai i30 Fastback N.

Už pri prvých jazdách s modelom i30 Fastback, ktorých sa zúčastnila aj naša redakcia, kolovali dohady o možnom príchode športovej verzie tohto štýlového modelu. Totiž, spojením päť-dverovej praktickej karosérie Fastback s výkonom a agresívnym prejavom prvého športového modelu i30 N, vznikne naozaj veľmi zaujímavá kombinácia.

A práve to sa dnes stalo skutočnosťou. Hoci sme už nejaký čas evidovali oficiálne potvrdenie príchodu výkonnej novinky, práve teraz Hyundai predstavil svoju novú športovú pýchu. Či nadviaže na neskutočný úspech hatchback súrodenca je otázne, no má k tomu viac než slušné predpoklady.

​Premiéra bola spojená s pretekom z Ríma do Paríža, ktorého sa kórejská novinka zúčastnila. Aj vďaka vodičským zručnostiam Gabriele Tarquiniho dosiahol Hyundai i30 Fastback N čas osem minút a 18,49 sekundy.

Dizajnová podoba s ostrým hatchbackom je evidentná, rozdielom je len zadná časť. Dravosť následne prezrádzajú červené linky na nárazníkoch, či N logo na prednej maske a veku kufra. Nechýbajú dve mohutné koncovky výfuku, ktorých úlohou bude vypúštať do sveta symfóniu, ktorá je jednou z hlavných predností "rodiny N".

V interiéri je to už známe riešenie, kedy pribudli len naozaj malé drobnosti. Na multifunkčnom volante nájdeme dvojicu prídavných tlačidiel pre voľbu jazdných režimov a nenápadné logo N na spodnej časti. Pribudla tiež N hlavica šesťstupňovej prevodovky a zákazník si bude môcť vybrať tiež z dvojice infotainment systémov.

Prvým je osem-palcový Display Audio so zabudovanou parkovacou kamerou vzadu, či osem-palcový displej s navigačným systémom. Oba však ponúknu špecifické N zobrazenie informácií (tlak turbodúchadla, výkon a podobne) a rozhranie Apple CarPlay či Android Auto. Poteší najmä liftbackové otváranie piatych dverí a tiež objem 450 litrov.

Pod kapotou sa ukrýva známy benzínový dvojliter s výkonom 275 (Performance verzia) alebo 250 koní. Krútiaci moment následne v oboch prípadoch dosahuje hodnotu 353 Nm. Funkcia Overboost ho však dokáže krátkodobo zvýšiť na 375 Nm. Poháňaná je predná náprava a maximálna rýchlosť je 250 kilometrov za hodinu. Z nuly na stovku však novinka vo verzii Performance šprintuje za 6,1 sekundy (6,4 sekundy pri klasickej verzii).

Chýbať nebude ani automatický medzi-plyn v režime N pri podraďovaní, funkcia kontrolovaného štartu Launch Control a elektricky ovládaná klapka vo výfukovom potrubí pre ovládanie "hlasitosti" výfuku. Samozrejmosťou je aj množstvo asistenčných a bezpečnostných systémov.

Výstavnú premiéru zažije novinka na autosalóne v Paríži už budúci týždeň.

menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 03:17