StoryEditor

Peugeot prekvapil. Konečne prináša pohon všetkých kolies, má to však háčik

25.09.2018, 15:50
Dočkali sme sa. Francúzska automobilka Peugeot potvrdila príchod dlho očakávaného pohonu všetkých kolies, ktorý však nájdeme pri jednom z nových plug-in hybridov.

Bohužiaľ, automobilka Peugeot dávala pri svojich modeloch prednosť výhradne pohonu prednej nápravy. Platilo to však aj pri SUV modeloch (napríklad 5008 a 3008), ktoré by inak ponúkli vďaka pohonu všetkých kolies aj naozaj slušné využitie v teréne. Namiesto toho disponovali "len" funkciou Grip Control, ktorá upravuje krútiaci moment.

Francúzi však teraz potvrdili príchod elektrifikovaných modelov a nie jedného, ale rovno trojice. Medzi nimi bude kompaktné SUV 3008 či dve karosárske verzie novinky 508 (508 sedan a SW). Nepôjde však o čisto elektrické autá, ale o plug-in hybridné vozidlá, ktoré môžete dobíjať zo zásuvky.

Skvelá správa

Najväčšou novinkou je "tritisícosmička", ktorá konečne dostane aj pohon všetkých kolies Hybrid4. Vo svojich útrobách bude ukrývať prepracovaný 1,6-litrový benzínový PureTech motor s výkonom 200 koní (147 kW) a dopomáhať mu bude aj elektrický doping s výkonom ďalších 109 koní (80 kW).

Vďaka 13,2 kWh batérii bude model schopný prejsť na čisto elektrický pohon zhruba 50 kilometrov, pričom kombinovaný výkon systému bude až 300 koní.

S pohonom Hybrid4 a automatickou prevodovkou e-EAT8 vyšprintuje na stovku už za 6,5 sekundy. Dostupnosť je však výhradne v najvyššej možnej výbave GT.

Úsporný kombík a sedan

Okrem hybridného SUV predstavil Peugeot aj elektrifikované novinky v podobe 508 a 508 SW. Tie budú mať pod kapotou 1,6-litrový PureTech benzínový agregát s výkonom 180 koní a rovnako elektrickú podporu s výkonom 100 koní.

Batéria 11,8 kWh zaistí čisto elektrický dojazd na úrovni 40 kilometrov a radenie bude prebiehať pomocou automatickej e-EAT8 osemstupňovej prevodovky. Hybridné modely budú k dispozícii vo výbavách Allure, GT Line a GT, pričom hybridne poháňaná bude predná náprava.

Batérie je možné dobiť za sedem hodín zo štandardnej zásuvky, či za necelé dve hodiny z 6,6 kW Wallboxu. Samozrejmosťou je tiež rekuperácia brzdnej energie vďaka systému i-Booster.

Kedy sa novinky dostanú do predaja zatiaľ nie je známe, rovnako ako ich cena. Majú byť však štartovným mostíkom pre ďalšie modely, pričom práve táto trojica bude pútať pozornosť aj na blížiacom sa autosalóne v Paríži.

01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 04 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 05 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 10:15